بخريد و بخوانيد ...
کروکودیل نفسش را حبس می‌کند
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

کروکودیل نفسش را حبس می‌کند

(Life Without Genes)
نویسنده: آدریان وولف‌سون (Adrian Woolfson)
ترجمه: نسرین صابری
ناشر: حریر
سال نشر: 1391 (چاپ 1)
قیمت: 10750 تومان
تعداد صفحات: 432 صفحه
شابك: 978-964-2870-25-7
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'کروکودیل نفسش را حبس می‌کند':

... این کتاب برای کسانی نوشته شده است که به تاریخ، ساختار و آینده حیات علاقه دارند. من سعی کرده‌ام که امور مسلم را به حداقل برسانم و در عوض بر ساختن چهارچوبی مفهومی تمرکز کنم که از درون آن ماهیت ژنها و حیات بدون ژن فهمیده شود. گرچه نام کتاب "حیات بدون ژن" است ولی بیشتر سوالی است برای فهم این مسئله که ژنها واقعا چه هستند، همچنین سفری است برای شناسایی اجداد مفروض فاقد ژن حیات معاصر. این کتاب هیچ آگاهی یا شناخت قبلی درباره موضوع را لازم نمی‌داند و هم برای خواننده عادی و هم برای متخصص نوشته شده است. ممکن است که من با کوششی که برای ارضا هر دو گروه انجام داده‌ام، در انتها هیچکدام را راضی نکرده باشم. اگر چنین باشد صمیمانه از شما عذرخواهی می‌کنم. در غیر این صورت امیدوارم که شما این کاوش در حیات را جالب، سرگرم‌کننده و آموزنده بیابید ... (برگرفته از پیشگفتار کتاب)
فصل اول کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
"اگر گذارتان به یک مغازه اسباب‌بازی‌فروشی مجهز بیفتد و به قسمت مدل‌ها سر بزنید، احتمالا ویترین کیت‌هایی که ردیف کنار هم در قفسه‌های سر به فلک کشیده چیده شده‌اند، توجهتان را جلب می‌کند. مطمئن نیستم که کدام یک از آنها در حال حاضر محبوب‌تر است. شاید کیت دایناسورها، کیت بشقاب پرنده یا کیت‌هایی که بعد از ساخته شدن، موجودات بین کهکشانی عجیب را می‌سازند. وقتی که من بچه مدرسه‌ای بودم، تقریبا همه دوستان درست و حسابیم مجموعه‌ای از هواپیماهای مدل پلاستیکی داشتند. آنهایی که بیشتر مشتاق بودند مدلهایشان را با رنگ روغن تند و غلیظی که در قوطی‌های کوچک عرضه می‌شد رنگ می‌کردند. بقیه بچه‌ها خود را با چسباندن عکس برگردان‌های رنگی روی بالها، تکه‌های دم و یا بدنه هواپیما راضی می‌کردند.
تنها استثنا بر این قاعده دوست من کنراد بود که مجموعه متوسطی از هواپیماهای مدل داشت که همه یک بمب‌انداز لانکستر تنها داشتند. او همچنین مشتاق جمع‌آوری مدل پلاستیکی کله روسای سرخپوستی بود که در داخل نوعی خاص از غلاف صبحانه یافت می‌شد. متاسفانه مدل "گاو نشسته" قبل از این که او موفق به کامل کردن مجموعه چشمگیر ولی ناقص خود شود، تمام شده بود. اگر او این را می‌دانست تا اندازه‌ای اشتهای حریص و سیری‌ناپذیرش برای غلات صبحانه کم می‌شد ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!