شناسنامه محصول
پائولا
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

پائولا

(Paula: A Memoir)
نویسنده: ایزابل آلنده (Isabel Allende)
ترجمه: مریم بیات
ناشر: سخن
سال نشر: 1399 (چاپ 6)
قیمت: 65000 تومان
تعداد صفحات: 438 صفحه
شابك: 978-964-372-403-0
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 122 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (4.19 امتیاز با رای 27 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'پائولا':

پائولا خاطراتی است سراپا عریان که خواننده را چون داستانی دلهره‌آور در جا میخکوب می‌کند. وقتی دختر ایزابل آلنده، پائولا، به بستر بیماری سختی افتاد و به اغما رفت، نویسنده شروع به نوشتن داستان زندگیش برای فرزند بیهوشش کرد. در حال نقل آن، اجداد عجیب و غریبش در برابر چشمانش ظاهر شدند؛ ما خاطرات تلخ و شیرین دوران کودکیش را می‌شنویم، حکایاتی خنده‌آور و مبهوت‌کننده از سالهای جوانی، و اسراری بسیار محرمانه که پیش از این درگوشی به زبان آورده می‌شد. ایزابل آلنده با کتاب پائولا، اتوبیوگرافی قدرت‌مندی را به رشته‌ی تحریر درآورده است که پذیرش صادقانه‌ی دنیای جادو و ارواح در آن خواننده را به یاد اولین کتابش "خانه‌ی ارواح" می‌اندازد. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
"گوش کن پائولا، می‌خواهم برایت قصه‌ای بگویم تا شاید وقتی بیدار شدی آن‌قدرها گمگشته نباشی. افسانه خانواده ما از پایان قرن گذشته شروع می‌شود، همان زمانی که یک دریانورد رشید اهل باسک، با توبره‌ای آویخته بر گردن پر از یادگارهای مادر و سری سودازده پر از نقشه‌های بزرگ، قدم در سواحل شیلی گذاشت. اما چرا داستان را از گذشته‌های به این دوری آغاز می‌کنم؟ کافی است بگویم که آیندگان او نواده‌ی زنان و مردان شتابزده‌ای بودند با قلبهایی پراحساس و بازوانی پرقدرت که برای کارهای توان‌فرسا ساخته شده بودند. آنهایی که کم‌طاقت و زودخشم بودند با دهان کف‌کرده مردند، گو اینکه علت مرگشان، برخلاف روایت بدگویان، نه خشم بلکه نوعی طاعون محلی بود. اعقاب باسکی‌ها زمینهایی حاصلخیز در حومه پایتخت خریدند که به مرور زمان ارزششان رو به افزایش گذاشت؛ روزبه‌روز متشخص‌تر شدند و کاخهایی مجلل در میان پارکها و باغهای درندشت برای خود بنا کردند ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 ايماندخت مصطفوي:  نمي‌دانم چرا اينقدر دير خوندن اين كتاب رو شروع كردم. شايد بنظرم رسيد اين نويسنده از نام جنجال‌برانگيز اعقابش استفاده كرده و نويسنده شده. اما حالا كه در حال خواندنش هستم از توصيفات و كنايه‌هايش لذت مي‌برم. از نگاه قوي و زنانگي بكار برده شده در جمله جمله كتابش احساس خوبي دارم. يك دختر، مادر و دوست اعجاب‌برانگيز و قوي كه آدم رو به تحسين وا مي‌دارد.

 ارمغان علوي:  آنقدر پراحساس و قابل لمس بود که فراتر از یک کتاب در وجود من نقش بسته است! زندگی خانم آلنده که در این کتاب با صداقت آن را به نگارش درآورده به زندگی روزمره ما آدمهای معمولی شباهت زیادی دارد و به همین دلیل دلنشین است. درد و رنج تنیده شده در سطور کتاب همان ترس همیشگی یک مادر است از سرنوشت فرزندش! و اینکه در نهایت چاره‌ای نیست جز تسلیم شدن ...

 آزاده وحدت:  این کتاب روند تاثیرگذاری رو داره، از جمله اون کتابهاست که خواننده رو با خودش درگیر می‌کنه و اثرش رو تا مدتها بعد در روح و ذهن مخاطبش به جا می‌ذاره. در طول مدت مطالعه بارها روی جلد کتاب و عکسهای اون رو نگاه می‌کردم. آلنده چنان قدرتمند حرف زده که دقیقا می‌تونستم احساسش رو در خودم حس کنم. البته از مترجم این کتاب هم باید سپاسگزاری کرد و قبل از همه از جیره‌کتاب عزیز که با این کتاب منو سوپرایز کرد. توی کتابهائی که در این مدت جیره کتاب برای من انتخاب و ارسال کرده، بالاترین امتیاز رو به این کتاب و عطر سنبل، عطر کاج یا همون بامزه در فارسی میدم.

 صفورا زواران حسيني:  این زن چقدر خوب می‌نویسد. ترجمه هم روان بود. ترکیبی از واقعیت و داستان و جادو و ماورا ... درست شبیه آمریکای جنوبی. همان قدر عجیب و همان قدر دوست‌داشتنی.

 محمد صادق دهقان:  میخکوب شدم. خاطرات، عقاید، قدرت قلم نویسنده و از همه مهمتر صداقتی که در لایه لایه کتاب به وضوح حس می‌شد و خواننده را با خود همراه می‌کرد.
پائولا، داستان نیست. خاطرات هم نیست. زندگی است.
نمی دونم دیگه از این کتاب چی می‌خواستم که چهار ستاره بیشتر بهش ندادم. ولی ته دلم 5 ستاره رو واقعا حقش می‌دونم.
کتاب جذابی بود. واقعا جذاب …

 عاطفه بهرامي:  از روی امتیازاتی که دوستان به این کتاب دادند سفارش دادم تا بخونمش، ولی واقعا پشیمونم. هنوز به نصف نرسیده کنارش گذاشتم.