بخريد و بخوانيد ...
سردبیر

سردبیر

نویسنده: محمد شریعتی 
ناشر: قطره
سال نشر: 1388 (چاپ 1)
قیمت: 5500 تومان
تعداد صفحات: 320 صفحه
شابك: 978-964-341-877-9
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 38 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (2.5 امتیاز با رای 2 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'سردبیر':

کتاب بازنویسی و "آسان‌نویسی" شده‌ی متن تاریخ بیهقی است. نویسنده در حقیقت تلاش کرده تا اثر نامدار ابوالفضل بیهقی را بصورت داستانی با زبانی امروزی به خواننده عرضه کند.
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"دبیر نشست کنار اجاق. خاک و خاکستر را زیر و رو کرد و چشم دوخت به گل‌های آتش. هیزم را چید روی سنگچین اجاق. هیزم دود کرد. پیرمرد به سرفه افتاد. نشست روی سکو و اشک‌هایش را به گوشه آستین پاک کرد.
آتش زبانه کشید. دود تنوره کرد و بالا رفت. از روی سکو بلند شد. دست‌هایش را گرفت روی آتش و به هم مالید. دست را گرفت به زانو و نشست کنار میز کوچک تحریر. قلم‌تراش را برداشت. لبه آن را چپ و راست کشید روی سنگ. نی قلم را برداشت و تراشید. نوک آن را شکافت. تراشه‌های قلم را جمع کرد و ریخت توی اجاق. دوباره دست‌هایش را گرم کرد. رفت کنار رف. شمعدان را برداشت و گذاشت روی سکو. شمع را گیراند و نشست کنار میز.
اتاق روشن شد. سایه لرزان شمع افتاد روی دیوار. قلم را زد توی دوات و کشید روی کاغذ. صدا قلم بلند شد. نون‌ها نشستند توی هم و میم‌ها نشستند روی هم.
دوباره قلم‌تراش را برداشت. نوک قلم را تیزتر کرد. قلم روان شد و نشست روی کاغذ. آستین را بالا زد و تکیه داد به دیوار. کاغذ را گذاشت روی زانوی راست. قلم دوید روی کاغذ و نوشت "تاریخ مسعودی"، صدای کوبه در آمد ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!