بخريد و بخوانيد ...
آخرین انار دنیا
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

آخرین انار دنیا

نویسنده: بختیار علی (Bachtyar Ali)
ترجمه: آرش سنجابی
ناشر: افراز
سال نشر: 1402 (چاپ 14)
قیمت: 350000 تومان
تعداد صفحات: 339 صفحه
شابك: 978-964-243-053-6
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 10 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (4.5 امتیاز با رای 2 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'آخرین انار دنیا':

راوی "آخرین انار دنیا" مظفر صبحگاهی است که 21 یک سال از بهترین سال‌های زندگی خود را در زندانی در قلب بیابان گذرانده، مظفر که از روی عرشه سرگردانی داستان زندگی خود را پس از آزادی برای ما تعریف می‌کند پیش از اسارت، فرزندش "سریاس صبحگاهی" را به "یعقوب صنوبر" می‌سپارد. راوی به دنبال پسرش داستان زندگی اطرافیان خود و پسرش را برای ما بازگو می‌کند. اما وی بعد از مدتی متوجه می‌شود تنها یک سریاس در دنیا وجود ندارد ... (قسمتی از یادداشت عماد پورشهریاری درباره کتاب)
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"صبح روز اول بود، که دانستم اسیرش هستم.
توی آن کاخ متروک، در عمق آن جنگل پنهان بود که گفت بیرون طاعون کشنده‌ای شایع شده است. وقتی که دروغ می‌گفت تمام پرندگان پر می‌کشیدند. از بچگی چنین بود. هرگاه دروغ می‌گفت بلاهای طبیعی نازل می‌شد باران می‌بارید یا درختان سقوط می‌کردند! ... توی آن کاخ بزرگ و متروک اسیرش بودم. برایم کتاب‌های زیادی آورد و گفت "اینها را بخوان" گفتم "می‌خواهم بروم" گفت در بیرون طاعون آمده، تمام دنیا را طاعون برداشته، مظفر صبحگاهی، توی این کاخ زیبا بمان و زندگی کن. من این کاخ را برای رهایی از بیرون ساخته‌ام. اینجا آرام بگیر ... من این کاخ را برای خودم و فرشته‌هایم ساخته‌ام، خودم و شیطان‌هایم ..."

اطلاعات بیشتر درباره این کتاب را می‌توانید اینجا و اینجا بیابید.

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 گلناز گرايلي:  داستانی سراسر ناامیدی، تباهی و فروپاشی آرزوها در عین حال پاکی، صداقت، عشق و استقامت. جمع اضداد بود. نمی‌تونم بگم با خوندنش حالم بدتر شد یا بهتر. داستانی سیاه با قلمی شیرین و شیشه‌ای بود.