بخريد و بخوانيد ...
هاروارد مک‌دونالد، 43 نمای نزدیک از سفر آمریکا
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

هاروارد مک‌دونالد، 43 نمای نزدیک از سفر آمریکا

نویسنده: سیدمجید حسینی 
ناشر: افق
سال نشر: 1398 (چاپ 5)
قیمت: 40000 تومان
تعداد صفحات: 258 صفحه
شابك: 978-964-369-831-7
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 60 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (3.38 امتیاز با رای 13 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'هاروارد مک‌دونالد، 43 نمای نزدیک از سفر آمریکا':

کتاب شرحِ سفرِ ده روزه‌ی نویسنده به آمریکا است که در 43 فصل و به همراه عکس‌های رنگی و سیاه و سفید از موقعیت‌های مختلف این سفر تنظیم شده.
نویسنده که دانش‌آموخته‌ی علوم سیاسی است تا چندی پیش مدیر گروه مجلات همشهری بوده و در حال حاضر در دانشگاه تهران به تدریس همین رشته اشتغال دارد.
"فریم اول" کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
"نیویورک، نیویورک، نیویورک.
"نیویورک" شهر نیست، اژدهاست. وارد شهر که می‌شوی انگار اژدهای هفت‌سری را از فراز کوهی بلند می‌بینی و به سرت می‌افتد نکند اژدها خشمگین شود و دودی هم از خاکسترت برنخیزد. در خیابان‌های تنگ "منهتن" جرم سنگین شهر روی سینه‌ات سنگینی می‌کند و احساس می‌کنی مردم که مثل مورچه از این سو به آن سو می‌دوند، مشغول بردن جرم سنگین شهرند. شهر در دست مورچه‌هاست و همگی به خط و منظم حرکت می‌کنند. میلیون‌ها مورچه باربر بدون ایجاد سر و صدا و مزاحمت برای هم، در مسیر خود می‌روند ..."

اطلاعات بیشتر درباره این کتاب را می‌توانید اینجا و اینجا بیابید.

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 فاطمه عارف‌نژاد:  به نظرم عالی بود. بسیار منصفانه و دوست‌داشتنی و گیرا و البته بدون فراموش کردن هویت ایرانی

 معصومه قجاوند:  بازگوی حقایق به دور از تعصب

 محمدجواد ميرشجاعيان:  نه اینکه اگر نخونین خیلی چیز مهمی رو از دست داده باشین ولی در نوع خودش جالبه. ملقمه‌ی سبک نگارش کتاب و البته دیدگاه یک دانش‌آموخته علوم سیاسی و به نوعی ژورنالیست به جذابیت کتاب اضافه می‌کنه.

 ندا هاشمی:  کتاب نگارشی روان و سهل داشت و دیده‌ها و تجربیات مختصر و مفید روایت شده بودن.
صفحه‌بندی جالب کتاب هم به جذابیتش اضافه می‌کرد. ولی مقایسه‌ها و تشبیه‌ها به نظرم خیلی کلیشه‌ای اومد. تشبیهاتی که همیشه در قیاس دنیای ماشینی غرب با دنیای کمتر ماشینی شده‌ی شرق استفاده میشه. به نظرم اگر نویسنده به مقدمه‌ی خودش متعهد می‌موند و میذاشت "این سرزمین خودش حرف بزند" شاید بهتر می‌شد.

 علي‌‌اكبر قزويني:  اگر نویسنده‌اش شخص دیگری بود، بعید بود می‌توانست کتابش را به‌راحتی در یک ناشر خوشنام و پرکار چاپ کند. کتابِ مغشوشی بود؛ ولی خالی از نکات خوب و ارزنده نبود و من در کل، خواندنش را مفید یافتم.

 منصوره هدايتي:  کتاب خوبی بود. به نظر من نویسنده با واقع‌بینی سعی کرده ویژگی‌های امریکا و فرهنگش رو توصیف کند ولی می‌توانست بیشتر از این وارد جزییات بشه. در کل خواندنش را دوست داشتم

 صفورا زواران حسيني:  نظرم درباره این کتاب کمی پیچیده است. کلا من از خواندن سفرنامه، اتوبیوگرافی، بیوگرافی و مجموعه خاطرات بسیار لذت می‌برم، چون روایت‌ها شخصی و ثبت‌های شخصی آدم‌ها هستند. در اصل از خواندن ثبت شده تنوع آدم‌هاست که لذت می‌برم. خب این کتاب هم به همین دلیل
برایم قابل احترام است. این کتاب قابل احترام، اما برایم دوست داشتنی نیست. نگاه نویسنده به دنیا و سفر را دوست ندارم. این بخشش یک سلیقه شخصی است و به تفاوت من و نویسنده کتاب ربط دارد. خیلی از هم دوریم و حتی یک جاهایی نگاهش روی اعصابم است.
صفحه‌بندی کتاب‌های افق همیشه یک طور ویژه‌ای است. تفاوتش را دوست دارم، کیفیتش را هم.

 محسن زراعت‌پیشه:  کتاب بیخودی بود.