بخريد و بخوانيد ...
نامه‌ای به دخترم
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

نامه‌ای به دخترم

(Letter to My Daughter)
نویسنده: مایا آنجلو (Maya Angelou)
ترجمه: مهرناز شیرازی عدل
ناشر: میردشتی
سال نشر: 1400 (چاپ 1)
قیمت: 30000 تومان
تعداد صفحات: 119 صفحه
شابك: 978-600-119-943-9
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 28 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (2.33 امتیاز با رای 3 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'نامه‌ای به دخترم':

نویسنده کتاب را در قالب نامه‌ای خطاب به دخترش - دختری که هرگز نداشته - نوشته است و از این طریق خواسته او را در تجربیات رنگارنگ زندگی پر فراز و نشیبش سهیم کند. شنیدن این تجربه‌های تلخ و شیرین، دیدگاه‌های گوناگون و خاطرات شنیدنی، از زبان زنی رنگین‌پوست که تجربه‌ی زندگی در سخت‌ترین دوران تعصب نژادی در آمریکا را از سر گذرانده و با این حال در زمره‌ی موفق‌ترین زنان آمریکا محسوب می‌شود بسیار خواندنی است. مخصوصا از این‌رو که این دختر ممکن است هریک از ما باشیم. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

کتاب با این جملات شروع می‌شود:
"دختر عزیزم،
تعجب می‌کنی اگر بدانی نوشتن این نامه چقدر زمان برده است. همیشه می‌دانسته‌ام که می‌خواهم درس‌هایی را که آموخته‌ام و این که چطور یادشان گرفته‌ام روراست به تو بگویم.
عمری طولانی کرده‌ام و در طول زندگی با این اعتقاد که زندگی، زندگان را دوست دارد، جرات کرده‌ام چیزهای فراوانی را تجربه کنم. البته گاهی با ترس، اما با این حال با دل و جرات. این جا فقط از درس‌ها و رویدادهایی گفته‌ام که برایم سودمند بوده است. نمی‌گویم چطور از راه‌حل‌ها کمک گرفته‌ام، چون می‌دانم تو خودت باهوش، خلاق و مبتکری و از آن‌ها در زمان مناسب، به نحو شایسته بهره می‌بری.
در این کتاب حکایت‌هایی می‌خوانی از بزرگ شدن، پیشامدهایی غیرمنتظره، چند شعر، چند داستان سرگرم‌کننده که به خنده‌ات می‌اندازد و تعدادی که تو را به فکر فرو می‌برد ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 ارمغان علوي:  از خواندن کتاب لذت بردم.