بخريد و بخوانيد ...
برف بهاری
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

برف بهاری

(Spring Snow)
نویسنده: یوکیو می‌شیما (Yukio Mishima)
ترجمه: غلامحسین سالمی، سمیا صیقلی
ناشر: نگاه
سال نشر: 1401 (چاپ 6)
قیمت: 250000 تومان
تعداد صفحات: 633 صفحه
شابك: 978-964-351-617-8
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 5 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (5 امتیاز با رای 1 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'برف بهاری':

برف بهاری نخستین قسمت از رمان چهارگانه نهایی میشیما است . کییوآکی پسر زیبا و اشراف‌زاده‌ای است که در خانواده پولدار ماتسوگائه متولد شده است. خانواده آیاکورا خانواده‌ای از نظر اجتماعی بالا ولی از نظر مادی فقیر است و پدر کییوآکی او را به نزد آیاکوراها می‌فرستد تا موقعیت اجتماعی آنها برای او مفید واقع شود. این خانواده دختری بسیار زیبا به نام ساتوکو دارد. این دختر و پسر عاشق هم می‌شوند ولی به گونه‌ای عجیب پسر از یک سو شدید عاشق دختر است ولی از سوی دیگر به نوعی مقاومت کرده و حس نفرت هم دارد. دختر هم عاشق اوست ولی سعی در حفظ غرورش دارد و ...
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"در مدرسه، هرگاه صحبت به جنگ ژاپن و روسیه کشیده می‌شد، کییو آکی ماتسوگائه از صمیمی‌ترین دوست‌اش شیگه کونی هوندا می‌پرسید که چه‌قدر از وقایع آن زمان را به یاد می‌آورد. چنین می‌نمود که پرده‌ای از ابهام بر حافظه‌ی شیگه کونی کشیده شده باشد، چرا که او فقط می‌توانست - و البته آن هم به‌سختی - به خاطر آورد که یک بار او را تا در جلویی خانه‌شان برده بودند تا مراسم رژه‌ای را تماشا کند که در پرتو مشعل‌های روشن برگزار می‌شد. سالی که جنگ پایان گرفت، هر دوشان یازده ساله بودند و کییو آکی فکر می‌کرد که با توجه به سن‌شان آنان می‌بایست آن رویداد را با دقت بیشتری به خاطر داشته باشند. دیگر همکلاسی‌هاشان نیز که اغلب با آب و تاب خاصی به تفسیر جنگ می‌پرداختن - و وانمود می‌کردند که از تمامی رخداده‌ها مو به مو آگاهی دارند - در واقع خاطرات کم و بیش مبهم خود را با اخبار و روایات ریز و درشتی به هم می‌آمیختند که در گوشه و کنار از بزرگترها شنیده یا جایی خوانده بودند …"

اطلاعات بیشتر درباره این کتاب را می‌توانید در اینجا بیابید.

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 محمود اسلاميان:  به تازگی دوباره این کتاب زیبا را خواندم البته این بار نسخه‌ی پی‌دی‌افش را اما این کجا و آن کجا، به نظر من جایگاه چهارگانه‌ی (دریای حاصلخیزی) میشیما که "برف بهاری" اولین کتاب این مجموعه است، در میان ده - بیست کتاب اول در لیست کتاب‌هایی که باید قبل از مرگ خواند، قرار دارد.