بخريد و بخوانيد ...
شما که غریبه نیستید

شما که غریبه نیستید

نویسنده: هوشنگ مرادی کرمانی (Houshang Moradi Kermani)
ناشر: معین
سال نشر: 1403 (چاپ 43)
قیمت: 350000 تومان
تعداد صفحات: 359 صفحه
شابك: 978-964-7603-47-8
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 115 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (4.17 امتیاز با رای 35 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'شما که غریبه نیستید':

"شما که غریبه نیستید" داستان/خودزندگینامه‌ای است که هوشنگ مرادی کرمانی در آن کودکی خود را به تصویر می‌کشد. کودکی‌ای که الهام‌بخش بسیاری از آثار بزرگ این نویسنده همچون "قصه‌های مجید"، "خمره" و "نخل" بوده است.
کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
"نمی‌دانم، یادم نیست چند سال دارم. صبح عید است. بچه‌های مدرسه آمده‌اند به عیددیدنی پیش عمو. عمو قاسم، معلم است. جوان خوش‌لباس و خوش قد و بالایی است. کت و شلوار می‌پوشد. توی روستا چند نفری هستند که کت و شلوار می‌پوشند. "کت و شلوار فرنگی". کت و شلواری که رنگ کت با شلوار یکی است و شلوار را با کمربند می‌بندند. لیفه‌ای نیست. عمو، معلم مدرسه‌ی روستاست. من هنوز به مدرسه نمی‌روم ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 صفورا زواران حسيني:  من شیفته ثبت شدن آدم‌ها هستم، حالا هر نوعش. بیوگرافی، اتوبیوگرافی، سفرنامه و …
کتاب دلنشینی بود.

 منصوره هدايتي:  مرسی از ارسال کتاب.کتاب بسیار بسیار عالی بود،قصه زندگی بود و درس زندگی میداد.خ.اندنش را به اهالی دیگر جیره هم پیشنهاد میکنم

 حديث فتاحي:  کتاب فوق العاده ای بود در واقع زندگی خود نویسنده رو تعریف می کرد با بعضی از شخصیت هایی که درکتاب های دیگه نویسنده حضور داشتن هم بیشتر آشنا میشیم من چند وقت پیش مصاحبه ایشون رو با آقای ضابطیان در رادیو 7 دیدم آقای مرادی می گفتن حاصل تمام کتابهاشون رو تو یه این کتاب جمع آوری کردن و از سال 82-83 روی این کتاب کار کرده بودن تا یه اثر منحصر به فرد خلق کنند که همین طور هم شد!

 حسين ميرشجاعيان حسيني:  زندگی‌نامه دوران طفولیت و نوجوانی نویسنده. متنی روان و خودمانی دارد. به راحتی می‌توانید با کتاب ارتباط برقرار کنید. بخش‌بندی‌های کوتاه کتاب (77 بخش) نیز می‌تواند شما را در خواندن کتاب کمک کند. به طور کلی هر وقت کتاب را باز می‌کنید، حداقل می‌توانید یک بخش آن را بخوانید. در مجموع، خواندن آن را توصیه می‌کنم.

 كيوان سيار كاوردي:  دوستش دارم

 سارا ايزدي:  دوسش داشتم! واقعا عالی بود

 رضا ترابي:  كتاب بسيار خوبي بود خواندنش را به همه توصيه مي كنم براي من تمثيل و تشبيه‌هاي اين كتاب جالب بود (مادر به درخت خرما ...)

 زری علی‌پور:  مثل همیشه نثر روان و بی‌نظیر آقای مرادی کرمانی ... عالی بود

 ندا هاشمی:  از اون دست کتاب‌هایی بود که همراه با لبخند بی‌اختیار بود :) و اسم کتاب کاملا مناسبه، خواننده اصلا غریبه نیست :D

 نازلي علي‌پور:  دارم با اين كتاب زندگي مي‌كنم ... هرچقد ازش تمجيد كنم بازم كمه ... درود بر استاد هوشنگ مرادي كرماني

 محدثه قربان صباغ:  همیشه قصه‌های مرادی کرمانی رو دوست داشتم قلم گیرا و دل‌نشینی داره