شناسنامه محصول
دنیای بلور
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

دنیای بلور

(The Crystal World)
نویسنده: جی.جی. بالارد (J. G. Ballard)
ترجمه: علی اصغر بهرامی
ناشر: چشمه
سال نشر: 1390 (چاپ 1)
قیمت: 7000 تومان
تعداد صفحات: 233 صفحه
شابك: 978-964-362-818-5
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'دنیای بلور':

"دنیای بلور" اولین جلد از سه‌گانه‌ی مشهور جی.جی.بالارد درباره بحران جهانی آب است. شرایط آخر‌الزمانی و وضعیت آپوکالیپسی محور این تریلوژی است.
داستان درباره جنگلی است در کنگو که کم کم تبدیل به بلور می‌شود. به عقیده نویسنده این نشانه‌ای است از دو مسئله مهم و البته متفاوت؛ یکی نابودی خودِ جنگل و دیگری تبدیل آن به بلورهایی زیبا.
بالارد بر اساس همین پارادوکس و واکنش انسان به آن، داستان را پیش می‌برد. در واقع جنگل در اثر این اتفاق (تبدیل شدن همه چیز به بلور) می‌میرد، اما این مرگ برای برخی از جمله درماندگان و بیماران لاعلاج، یک بهشت محسوب می‌شود. (برگرفته از توضیحات کتاب در وب سایت "کتابکده رستاک"، www.rastakbook.com)
داستان با این جملات آغاز می‌شود:
"دکتر ساندرز برای نخستین‌بار دهانه‌ی پهناور مصب ماتاره را نگاه کرد، و چیزی که بیش از همه او را تحت‌تاثیر قرار داد تاریکی رود بود. بعد از تاخیرهای بسیار، سرانجام کشتی بخار کوچک مسافربری به ردیف باراندازها نزدیک شد، اما با آن که ساعت ده صبح بود سطح آب هنوز خاکستری و بی‌رمق بود، و پس‌مانده‌های تیره‌ی گیاهانی را که در درازای ساحل سرنگون شده بودند از جا می‌کند و با خود می‌برد.
گه‌گاه وقتی آسمان گرفته بود، آب کاملا سیاهی می‌زد، مثل لایه‌ی رنگی بود که در حال گندیدن باشد. در عوض، مجموعه‌ی پراکنده‌ی انبارها و میهمان‌خانه‌های کوچکی که بندر ماتاره را تشکیل می‌دادند از آن سوی خیزاب‌های تاریک با نوری غیرزمینی می‌درخشیدند، انگار نوعی فانوس درونی آن‌ها را روشن کرده بود، نه نور خورشید، مثل غرفه‌های شهر مردگان متروکی بودند که بر مجموعه‌ای از بارانداز در حاشیه‌ی جنگل بنا شده باشند …"

اطلاعات بیشتر درباره این کتاب را می‌توانید اینجا بیابید.

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!