شناسنامه محصول
استیو جابز
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

استیو جابز

(Steve Jobs)
نویسنده: والتر ایزاکسون (Walter Isaacson)
ترجمه: منیژه شیخ جوادی، ارمغان جزایری
ناشر: پیکان
سال نشر: 1399 (چاپ 7)
قیمت: 115000 تومان
تعداد صفحات: 736 صفحه
شابك: 978-964-7420-84-6
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 13 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (4 امتیاز با رای 2 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'استیو جابز':

کتاب داستان زندگی و شرح موفقیت‌های استیو جابز، موسس و مدیر افسانه‌ای شرکت اپل است.
فصل اول کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
"با پایان یافتن دوران خدمت پل جابز در گارد ساحلی پس از جنگ جهانی دوم، وی با هم خدمتی‌های خود شرطی بست. آنها به سانفرانسیسکو که محل پایان ماموریت کشتی آنها بود، رسیدند و پل شرط بست که ظرف دو هفته همسری برای خود پیدا خواهد کرد. وی یک مکانیک با بدنی عضلانی و خالکوبی شده بود که با شش فوت قد اندکی به جیمز دین شباهت داشت. ولی کلارا هاگوپیان، دختری شیرین از مهاجرین ارمنی، به دلیل ویژگی‌های ظاهری او با وی ازدواج نکرد. واقعیت این بود که پل و دوستانش برخلاف گروهی که کلارا قصد داشت تا آن شب با آنها به گردش برود، یک اتومبیل داشتند. ده روز بعد، در مارس 1946، پل با کلارا نامزد کرد و شرط را برنده شد. این ازدواج، به پیوندی فرخنده تبدیل شد و پس از چهل سال سرانجام مرگ آنها را از هم جدا کرد.
پل رینهولد جابز در یک کارخانه لبنیات در جرمن تاون ویسکانسین بزرگ شده بود. با اینکه پدر پل مردی الکلی و گاهی اوقات خشن بود، پل سرانجام با ظاهر مناسب خود به مردی ملایم و آرام تبدیل شد. وی پس از ترک تحصیل در دوره دبیرستان، مدتی در شرکت حمل و نقل میدووست به عنوان مکانیک کار کرد تا اینکه در سن نوزده سالگی با اینکه حتی شنا کردن بلد نبود به گارد ساحلی پیوست ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 عليرضا (ماني) دواتگران:  کتابی‌ بسیار خوب از زندگی‌ یکی‌ از تاثیرگذار‌ترین افراد بر زندگی‌ بشر قرن ۲۰ و ۲۱ که بی‌‌دلیل عنوان پرفروشترین کتاب سال ۲۰۱۱ را کسب نکرده. نکته‌ی مثبت کتاب، ترجمه‌ی روان آن بود که البته استفاده‌ی عامدانه از واژه‌ی "نامزد" به جای "دوست دختر" در سراسر کتاب قابل تامل بود که می‌توان آن را به حساب ممیزی فضای نشر در ایران نوشت.