شناسنامه محصول
خاطرات پزشک جوان (یادداشت‌های یک پزشک جوان)
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

خاطرات پزشک جوان (یادداشت‌های یک پزشک جوان)

(A Country Doctor's Notebook)
نویسنده: میخاییل بولگاکف (Mikhail Bulgakov)
ترجمه: آبتین گلکار
ناشر: ماهی
سال نشر: 1401 (چاپ 17)
قیمت: 65000 تومان
تعداد صفحات: 224 صفحه
شابك: 978-964-209-112-6
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 17 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (4.25 امتیاز با رای 4 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'خاطرات پزشک جوان (یادداشت‌های یک پزشک جوان)':

کتاب مجموعه سه داستان از نویسندة شهیر روسی است. داستان‌های این مجموعه از زبان راوی بازگو می‌شود و نخستین سال‌های رویارویی پزشک جوانی را که از شهری بزرگ با همة امکانات به کوره‌دهی سوت و کور و سرد اعزام شده است، به تصویر می‌کشد.
داستان "حوله‌ای با خروس گلدوزی شده" با این جملات آغاز می‌شود:
"اگر کسی جاده‌های خاکی را با اسب نپیموده، در مورد درک آن به من چیزی نگوید، چون هیچ‌کدام از گفته‌هایم را درک نمی‌کند و اگر کسی هم این کار را کرده باشد اصلا قصد یادآوری مجدد آن را ندارم.
به‌طور خلاصه خواهم گفت: چهل کیلومتر دورتر از جاده اصلی، در جاده‌ی گراچوکا، به سمت بیمارستان موروسکی، با راهنمای محلی شبانه در راه بودیم. در نهایت حیرت؛ در ساعت دو بامداد روز شانزدهم سپتامبر 1917 برای کمک‌رسانی به این شهر خارق‌العاده‌ی مرزی اعزام شدیم و در ساعت پنج و بیست دقیقه روز هفدهم سپتامبر به شهر مرزی گراچوکا رسیدیم. باران‌های ماه سپتامبر، تمام علفزار بیرون محوطه بیمارستان موروسکی را غرق کرده بود. با پاهای کرخ و ظاهری بی‌نهایت آشفته در بیرون ایستاده بودم و در تصوراتم در حال تورق کتاب‌های درسی‌ام بودم تا شاید به خاطر بیاورم که آیا این بی‌حسی عضلاتم امری است واقعی یا نوعی بیماری؟ یا این که شاید من همه‌ی این واقعه را در یک خواب عصرگاهی می‌بینم …" (نمونه متن از ترجمه منتشر شده توسط کتابسرای تندیس)

اطلاعات بیشتر درباره این کتاب را می‌توانید در اینجا و اینجا بیابید.

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 بنفشه توحیدی:  من این کتاب را با ترجمه دیگری خوانده‌ام، این ترجمه را متاسفانه نخوانده‌ام و بالطبع قضاوتی نمی‌توانم داشته باشم. اما میخائیل بولگاکوف نویسنده‌ای است که هر بار کتابی از او به دست گرفته‌ام، در عین عمیق بودن داستان، نتوانسته‌ام کتابش را زمین بگذارم.

 رضا صادقيان:  خاطرات پزشک جوان، روایت سیاهی و تباهی بخشی از جامعه روسیه تزاری است که با وجود برپا شدن "جامعه بی‌طبقه" همچنان آن رویه اشتباه در همه جا حاکم است. از وضعیت بد غذایی گرفته تا دارویی و دیگر بیماري‌هایی که جان مردم را به سادگی می‌گیرد.
ترجمه کتاب خوب و روان است و به سادگی می‌توان جمله‌های کتاب را هضم کرد بدون آنكه نیازی به بازخوانی مجدد جمله‌ها داشته باشیم.