شناسنامه محصول
فوتبال در ایران (از ایران چه می‌دانم؟ - 52)

فوتبال در ایران (از ایران چه می‌دانم؟ - 52)

نویسنده: حسین محمدنبی 
ناشر: دفتر پژوهشهای فرهنگی
سال نشر: 1386 (چاپ 2)
قیمت: 15000 تومان
تعداد صفحات: 120 صفحه
شابك: 964-379-037-1
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 10 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'فوتبال در ایران (از ایران چه می‌دانم؟ - 52)':

مجموعه "از ایران چه می‌دانم؟"، با رویکردی دایره‌المعارف‌گونه تلاش می‌کند تا در هرمجلد خود اطلاعاتی جامع درباره یک موضوع مرتبط با "ایران" در اختیار خواننده خود قرار دهد.
در فصل‌های مختلف این کتاب درباره این موضوع‌ها می‌خوانیم: "تاریخچه فوتبال"، "علم و فوتبال"، "آموزش فوتبال، تکنیک و تاکتیک"، "قوانین و مقررات فوتبال"، "فوتبال ایران و بازی‌های آسیایی"، "فوتبال ایران و جام ملت‌های آسیا"، "فوتبال ایران و جام جهانی فوتبال"، "فوتبال باشگاهی در ایران".
فصل اول کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
"بحث بر سر این که خاستگاه فوتبال از کجا بوده هم‌چنان ادامه دارد. در ژاپن از دیرباز، مردم به بازی کهنی می‌پرداخته‌اند که با توپ انجام می‌شود و به آن کماری می‌گویند. تسوچو یا با پا به توپ‌زدن نیز از بازی‌های باستانی چین محسوب می‌شود. در این بازی، از اوایل قرن هفتم تا اوایل قرن دهم میلادی (618-907 م) از توپ فوتبال و دو دروازه، از ساقه بامبو، استفاده می‌شده است (باویل، 1381، ص 7). اما این که منشا فوتبال از شرق بوده هنوز اثبات نشده است.
در غرب نیز رومی‌ها نوعی بازی داشتند که در آن توپ را با پا می‌زدند، هک به آن هارپاسکوم می‌گفتند (باویل، 1381، ص 7). فرانسوی‌ها و ایتالیایی‌ها نیز بازی مشابهی داشته‌اند که در آن توپ را با استفاده از پا به سمت هدف می‌رانده‌اند ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!