شناسنامه محصول
چند تا لیس؟
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

چند تا لیس؟

(How Many Licks?)
نویسنده: آرون سانتوس (Aaron Santos)
ترجمه: محمدرضا توکلی صابری
ناشر: مازیار
سال نشر: 1395 (چاپ 2)
قیمت: 20000 تومان
تعداد صفحات: 183 صفحه
شابك: 978-600-6043-09-8
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 12 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'چند تا لیس؟':

... همه‌ی ما همه روزه با تخمین سر و کار داریم و آگاهانه و یا ناآگاهانه آن را به کار می‌گیریم. برای مثال در مورد فاصله تا محل کار، زمان رسیدن به منزل دوست‌مان، احتمال وقوع یا بروز یک حادثه، تخمین افزایش قیمت‌ها، زمان پایان یافتن ساختمان خانه‌مان، زمان لازم برای ترجمه و یا تالیف یک کتاب، مدت ساختن یک چیز و ... هزاران مورد دیگر تخمین می‌زنیم. این که تا چه حد این حدس‌ها، گمان‌ها، و تخمین‌ها با واقعیت جور می‌آیند، پس از وقوع آن‌ها مشخص می‌شود. بسیاری نزدیک به واقعیت، برخی تا حدودی نزدیک به واقعیت، و برخی دیگر به کلی دو از واقعیت از کار در می‌آیند.
چه شیوه‌هایی را می‌توانیم به کار گیریم تا تخمین ما تا آن جایی که ممکن است به واقعیت نزدیک‌تر باشد؟ این کتاب به ما نشان می‌دهد که چگونه با استفاده از شیوه‌ی تقریب انریکو فرمی تخمین بسیار دقیق‌تری بزنیم.
برای این که تخمین‌ها تا حد امکان با واقعیت جور درآیند این کتاب کمک بزرگی می‌کند. در این کتاب بسیاری از مسائل علمی زندگی، و تخمین‌هایی را که در زندگی روزمره با آن سر و کار داریم می‌خوانیم. ممکن است که بعضی از تخمین‌ها دور از ذهن یا تخیلی به نظر برسند، ولی خود این تخمین‌ها یک ورزش فکری هستند. این کتاب ریاضیات عملی را به شیوه‌ای ساده که در زندگی روزمره به کار می‌آید آموزش می‌دهد. (برگرفته از مقدمه مترجم)

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!