بخريد و بخوانيد ...
کودک فلسفی
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

کودک فلسفی

(The Philosophical Child)
نویسنده: جانا مورلون (Jana Mohr Lone)
ترجمه: مرتضی براتی
ناشر: لگا
سال نشر: 1401 (چاپ 905)
قیمت: 220000 تومان
تعداد صفحات: 223 صفحه
شابك: 978-600-8987-39-0
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (5 امتیاز با رای 1 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'کودک فلسفی':

منظور از خوب بودن چیست؟ چرا مردم می‌میرند؟ دوستی چیست؟ کودکان وارد جهان پر از سوال می‌شوند و با مسائل عمیق و اندیشمنده گلاویز می‌شوند، حتی اگر تامل‌شان را با صدای بلند نشان ندهند. بسیاری از والدین دوست دارند در مورد ایده‌های فلسفی با کودکان خود گفت‌وگو کنند، اما نمی‌دانند چگونه این کار را انجام دهند. این کتاب والدین را راهنمایی می‌کند که چگونه با آرامش با پرسش‌های فلسفی کودکان در هر سنی برخورد کنند. نویسنده کتاب معتقد است برای اینکه کودکان از نظر عاطفی بالغ شوند، باید میل و توانایی خود را برای تفکر انتزاعی در مورد خود و تجربیات‌شان پرورش دهند. این کتاب راه‌های ساده‌ای را ارائه می‌دهد که والدین می‌تواند با پرسش‌های فلسفی فرزندان خود درگیر شوند و به پذرورش "خودِ فلسفی" آن‌ها کمک کنند. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

فصل اول کتاب با این جملات آغاز می‌شود:

"وقتی ویل، پسر بزرگم، حدود پنج سال داشت، عاشق داستان‌های قورباغه و وزغ آرنولد لوبل بودیم. یک شب داستان "خواب" را از این کتاب می‌خواندیم. در این داستان، وزغ خوبی در مورد بازی کردن در یک نمایش‌نامه می‌بیند. در خواب، بهترین دوست او، قورباغه، در حال تماشای تئاتر است. وقتی وزغ در حال اجرای نقشش است، قورباغه شروع به کوچک شدن می‌کند تا در نهایت دیگر دیده نمی‌شود و صدایش به گوش نمی‌رسد. وزغ برای قورباغه فریاد می‌کشد و بیدار می‌شود، قورباغه را ایستاده کنار رختخوابش می‌بیند. وزغ می‌پرسد: "قورباغه، واقعا تو هستی؟" قورباغه به او اطمینان می‌دهد که خودش است. پس خیالش کاملا راحت شد و یک "روز خوب و طولانی" را با قورباغه سپری کرد.

من و ویل در مورد خواب‌ها صحبت کردیم، در مورد رویاهایی که او دیده بود و در مورد اینکه داستان خواب تا چه اندازه‌ای برای وزغ واقعی به نظر می‌رسید.

پرسیدم: "آیا تابه‌حال خواب‌هایی دیده‌ای که بسیار واقعی به نظر برسد به‌طوری که از خواب بیدار شوی و برای چند لحظه ندانی که آیا خواب بوده؟" ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 حسن تقی‌زاده:  ممنونم بابت زحمت ترجمه و نشر این کتاب