بخريد و بخوانيد ...
استانبولچی

استانبولچی

نویسنده: معصومه صفایی‌راد 
ناشر: سوره مهر
سال نشر: 1401 (چاپ 1)
قیمت: 98000 تومان
تعداد صفحات: 296 صفحه
شابك: 978-600-03-5237-0
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 1 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'استانبولچی':

روایت سفر بانوی ایرانی به ترکیه به همراه عکس و تفصیلات. این سفر به بهانه ماه محرم و برای مشاهده مناسک این ماه در کشور ترکیه انجام شده. نویسنده پیش از این، سفر مشابهی به کشور آذربایجان داشته و شرح آن سفر را در کتابی با عنوان "آنجا که باد کوبد" نوشته و منتشر کرده است.

فصل اول (صفرم) کتاب با این جملات آغاز می‌شود:

"سفرم در محرم 1398 به باکو مسیر سفرهای من را عوض کرد؛ حالا دیگر می‌دانستم به دنبال چه چیز سفر می‌کنم، همان‌طور که سفر اربعین 1398 کربلا مسیر زندگی‌ام را تغییر داد.

تو کتاب باکو گفته بودم:

چهار چیز شد آیین مردم‌سفری؛ گر این چهار نشد، به که از سفر گذری: نخست همسفری هم‌زبان و هماهنگ که بی‌نصیب نباشد ز رسم راهبری؛ دوم جوانی، زیرا که سالخورده به طبع مسلم است نماند ز رنج و درد بَری؛ سوم به قدر کفایت متاع و نقد رواج که هرچه دلت بخواهد ببخشی و بخری؛ چهارم آنکه توانی مکالمت، یعنی زبان یکی دو بدانی به جز زبان دری.

در سفر قبل، یعنی سفر باکو، من تنها شرط دوم را داشتم؛ جوانی و جویای نامی! زبان‌ندانی‌ام باعث شد فرصت ارتباط زیادری را از دست بدهم. ولی در عوض، تنهایی من را به سمت ارتباط برقرار کردن با غریبه‌ترین غریبه‌ها سوق داد؛ کاری که در شهر و دیار آشنای خودم توانش را نداشتم. بی‌پولی البته مشکلی است که همیشه با تمام قوا بوده و الان حتی خیلی جدی‌تر هم هست! ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!