بخريد و بخوانيد ...
شهروندان خوب نباید بترسند
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

شهروندان خوب نباید بترسند

(Good Citizens Need Not Fear)
نویسنده: ماریا روا (Maria Reva)
ترجمه: مژده دقیقی
ناشر: نیلوفر
سال نشر: 1400 (چاپ 1)
قیمت: 125000 تومان
تعداد صفحات: 221 صفحه
شابك: 978-622-7720-25-9
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 8 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'شهروندان خوب نباید بترسند':

... کتاب اولین اثر نویسنده اوکراینی‌تبارِ کانادایی است. رمانی در قالب نه داستان به‌هم‌پیوسته که در سال‌های پرآشوب قبل و بعد از فروپاشی اتحاد شوروی در اوکراین روی می‌دهند. نویسنده، در این داستان‌های سرشار از خلاقیت، خواننده را با طنزی تلخ و گزنده به دنیای دردناک، سورئال و گاه خنده‌دار شهروندان خود می‌برد. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

اولین داستان/فصل کتاب با این جملات آغاز می‌شود:

"مجسمه پدربزرگ لنین، درست مثل مجسمه او 900 کیلومتر دورتر در مسکو، از لای پلک‌های نیم‌بسته به دوردستِ غرق در دود نگاه می‌کرد. اولین دانه‌های برف زمستان مثل شوره بر شانه‌های مجسمه نشست. دانیئیل پترویچ بلینوف، حتی وقتی از کنارش می‌گذشت و از پله‌های نیمه‌ویران شورای شهر در پشت مجسمه بالا می‌رفت، احساس می‌کرد نگاه نافذِ 360درجه پدربزرگ کلاهِ پوست لبه‌دارش را در پشت سرش می‌سوزاند و از آن عبور می‌کند.

در سرسرای شورا، یک ردیف آدم قوزکرده که به دیوارها چسبیده بودند، دست‌هایشان را روی رادیاتورها گرم می‌کردند. مردها، زن‌ها، کل اعضای خانواده به طرف دیواری از پارتیشن‌های شیشه‌ای پیش می‌رفتند. دانیئیل توی صف ایستاد. روی پاهایش به عقب و جلو تاب می‌خورد. پاشنه‌هایش که سِر می‌شد، نرمه ساق‌هایش را منقبض می‌کرد تا خون بهتر در پاهایش جریان پیدا کند ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!