شناسنامه محصول
زندان‌هایی که برای زندگی انتخاب می‌کنیم
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

زندان‌هایی که برای زندگی انتخاب می‌کنیم

(Prisons We Choose to Live Inside)
نویسنده: دوریس لسینگ (Doris lessing)
ترجمه: مژده دقیقی
ناشر: کند و کاو
سال نشر: 1398 (چاپ 4)
قیمت: 15000 تومان
تعداد صفحات: 119 صفحه
شابك: 978-964-90117-3-8
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 31 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (5 امتیاز با رای 1 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'زندان‌هایی که برای زندگی انتخاب می‌کنیم':

کتاب مجموعه‌ای است از 5 مقاله درباره جامعه، و نقش هریک از ما در تحولات آن.
یکی از خوانندگان کتاب درباره آن نوشته: "... کتاب کوچک لسینگ به این واقعیت می‌پردازد که چگونه ما از "خارجی‌ها"، آنهایی که بیرون از حلقه‌ی گروه‌ها و دسته‌های‌مان قرار می‌گیرند، استفاده می‌کنیم تا آنها را مرکز توجه احساسات‌مان قرار دهیم. احساساتی که جامعه با غیرقابل‌قبول خواندن رفتار خارجی‌ها آن را برمی‌انگیزد.
ما عادت داریم که وقتی شر و بدی‌ای را شناسایی می‌کنیم و حق‌به‌جانب برای مبارزه با آن حرکت می‌کنیم، احساس بزرگی و اهمیت کنیم. در حالی که متاسفانه مشکل اصلی اینجاست که ما خشمگین هستیم و نیازمند به اینکه چیزی یا کسی را درهم‌بشکنیم. این آن شر واقعی است که ما هیچگاه به سمت‌اش نگاهی هم نمی‌اندازیم. به نظر شما مردمی که لسینگ در کتابش برایمان تعریف می‌کند درختی باستانی و زیبا را از جا می‌کنند چون با آن کسی را که دوستش داشته‌اند به دار زده‌اند، چقدر بزرگ و تحسین‌برانگیز هستند؟ آیا درخت در این میان تقصیری داشته؟ یا این خشم ماست که قربانی دیگری پیدا کرده است؟" (برگرفته از وب سایت آمازون)
اولین مقاله کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
"روزگاری کشاورز بسیار محترم و ثروتمندی بود که یکی از بهترین گله‌های گاوهای شیرده کشور را داشت، و سایر کشاورزها، از سراسر نیمه جنوبی قاره آفریقا، برای مشورت به سراغش می‌آمدند. این ماجرا مربوط به رودزیای جنوبی سابق است، که حالا شده زیمباوه، و من آنجا بزرگ شده‌ام. زمانش هم بلافاصله بعد از جنگ جهانی دوم است.
من این کشاورز و خانواده‌اش را خوب می‌شناختم. این کشاورز که تبار اسکاتلندی داشت، تصمیم گرفت یک گاو نر خیلی استثنایی را از اسکاتلند وارد کند. آن موقع علم هنوز کشف نکرده بود چطور گوساله‌های بالقوه را در بسته‌های کوچک با پست هوایی از قاره‌ای به قاره دیگر بفرستند. حیوان در موعد مقرر رسید، طبعا با هواپیما، و کمیته استقبالی مرکب از کشاورزان، دوستان و متخصصان به پیشوازش رفتند. 10000 پوند تمام شده بود ..."

اطلاعات بیشتر درباره این کتاب را اینجا و اینجا و اینجا بیابید.

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 مهدي صادقي:  دیدگاه های جدیدی با خواندن این کتاب یاد گرفتم.