شناسنامه محصول
ریاضیات و مونالیزا
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

ریاضیات و مونالیزا

(Math and the Mona Lisa: The Art and Science of Leonardo da Vinci)
نویسنده: بولنت آتالای (Bulent Atalay)
ترجمه: فیروزه مقدم
ناشر: مازیار
سال نشر: 1396 (چاپ 3)
قیمت: 40000 تومان
تعداد صفحات: 352 صفحه
شابك: 978-964-5676-85-6
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 6 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'ریاضیات و مونالیزا':

... در مورد لئوناردو، این نمونه تمام عیار هنرمند-دانشمند-مهندس، تنوع شگفت‌انگیز علایق، بسان گره‌های یک فرش نفیس و زیبا تجلی می‌یابد. کشف پویایی درونی هریک از این علایق و ایجاد ارتباط بین آن‌ها جستار، آزمایشات تجربی، و روش‌اش را تشکیل می‌داد.
... فصل‌های کتاب ریاضیات و مونالیزا تحول علوم پایه را از سرآغاز تمدن، زمانی که اعداد، در مصر باستان، زادگاه علم، اختراع شدند پی می‌گیرد. در اینجا لازم است نقش مهم اندیشمندان مسلمان، نه تنها در انتقال دانش از فلاسفه عهد عتیق به اندیشمندان عصر رنسانس، بلکه به جهت اختراع ابزاری قدرتمند در علم و ریاضیات مورد بررسی قرار گیرد. این سیر ما را از رنسانس به انقلاب علمی قرن هفدهم، از اکتشافات گالیله در مورد قانون آونگ و قانون سقوط آزاد به کشفیات نیوتون در مورد قانون عمومی گرانش و تدوین حساب دیفرانسیل و انتگرال (حسابان) می‌رساند. روش‌شناسی علمی لئوناردو با نظریه‌ی نسبیت اینشتین در قرن بیستم و ابداع مکانیک کوانتمی توسط چند فیزیکدان جوان و بسیار با استعداد تداوم یافت.
تنها پس از اثبات چارچوب علمی و محاسباتی هنر و علم، و افتراق نگرش‌های هنرمند و دانشمند در تشریح طبیعت است که به بررسی اسلوب لئوناردو و میراث او به عنوان هنرمند، دانشمند و مهندس باز خواهیم گشت. به این ترتیب، اگرچه ساختار (مدل) لئوناردو بن‌مایه کلی کتاب حاضر را تشکیل می‌دهد، تنها سه فصل منحصرا به او اختصاص می‌یابد … (برگرفته از سرآغاز کتاب)

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!