بخريد و بخوانيد ...
زمین خوکی
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

زمین خوکی

(Pig Earth)
نویسنده: جان برجر (John Berger)
ترجمه: زینب آرمند
ناشر: حرفه نویسنده
سال نشر: 1400 (چاپ 1)
قیمت: 180000 تومان
تعداد صفحات: 263 صفحه
شابك: 978-600-6445-31-1
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 1 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'زمین خوکی':

نویسنده، چه با پیش‌گفتار مهمی که در ابتدای کتاب نگاشته و چه در داستان‌ها و شعرهایی که در ادامه‌ی این پیش‌گفتار خواندنی می‌آورد، در تلاش است نشان دهد که چطور "دهقان" اساسا طبقه‌ای جدا از تمامی تجربیات بشری است؛ حتی بین کارگران در نظام مادی جهان و دهقان هم شباهتی وجود ندارد.

کتاب روایت‌هایی صادقانه از مردمی است که زندگی‌هاشان به زمین و چرخه‌های طبیعیِ آن وابسته است، روایت‌هایی از نوعی زندگیِ مبتنی‌بر سنت و عادت و مبارزات روزمره که به گفته‌ی نویسنده، آن‌ها را به طبقه‌ای از بازماندگان تبدیل می‌کند. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

فصل اول کتاب با این جملات آغاز می‌شود:

"پسر بالای چشم گاو تکه‌ای چرم سیاه می‌گذارد و آن را به شاخ‌هایش گره می‌زند. چرم از استفاده‌ی زیاد سیاه شده است. گاو هیچ‌چیز نمی‌تواند ببیند. برای اولین‌بار در طول زندگی‌اش جلوی چشمانش را شبی ناگهانی گرفته است. در کمتر از یک دقیقه وقتی که گاو بمیرد، این چرم برداشته می‌شود. این ماسکِ سیاه طی یک سال برای مسافت ده قدمیِ بین طویله و کشتارگاه، جلوی چشم گاوها بیست ساعت شب و تاریکی آورده است.

کشتارگاه توسط یک پیرمرد، زنش که پانزده سال از او جوان‌تر است و پسر بیست‌وهشت ساله‌شان اداره می‌شود.

گاو که نمی‌تواند چیزی ببیند، برای قدم‌برداشتن مردد است، اما پسر طنابی را که دور شاخ‌هایش انداخته، می‌کشد و مادر که دم گاو در دستش است، از پشت همراهی می‌کند.

دهقان با خود می‌گوید: "اگه فقط دو ماه دیگه نگه‌ش داشته بودم تا گوساله‌اش به دنیا می‌اومد. البته دیگه نمی‌شد شیرش رو دوشید. بعد از تولد گوساله هم حتما وزن از دست می‌داد. الان بهترین وقتش بود."

دمِ درِ کشتارگاه گاو دوباره تردید می‌کند. بعد اجازه می‌دهد که او را بکشانند داخل ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!