بخريد و بخوانيد ...
کلارا و خورشید
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

کلارا و خورشید

(Klara and the Sun)
نویسنده: کازوئو ایشی‌گورو (Ishiguro Kazuo)
ترجمه: امیرمهدی حقیقت
ناشر: چشمه
سال نشر: 1401 (چاپ 4)
قیمت: 110000 تومان  99000 تومان
تعداد صفحات: 321 صفحه
شابك: 978-622-01-0835-1
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 1 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'کلارا و خورشید':

کتاب اولین رمان نویسنده است که پس از دریافت جایزه ادبی نوبل توسط او، نوشته و منتشر شده است.

رمانی شاعرانه و دلگرم‌کننده که از چشم یک راوی فراموش‌نشدنی (رباتی کنجکاو به نام کلارا) به دنیای پرشتاب امروز ما نگاه می‌کند و دنبال آن است که به این سوال‌های بنیادین پاسخ دهد که "عشق چیست؟" و "هر آدمی چه‌قدر منحصربه‌فرد است؟"

کلارا با توانایی بی‌نظیر مشاهده‌ی پیرامونش، رفتار رهگذران و مشتریان را به‌دقت زیر نظر دارد، تا این‌که یک روز، دختری او را برای دوستی انتخاب می‌کند و به خانه می‌برد. آیا حضور این "دوست مصنوعی" زندگی این دختر را برای همیشه تغییر می‌دهد؟ ...(برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

داستان با این جملات آغاز می‌شود:

"نو که بودیم من و رزا جای‌مان وسط فروشگاه، سمت "میز مجله‌ها" بود که بیش‌تر از نصف ویترین را می‌شد از آن‌جا دید. این‌طوری می‌توانستیم بیرون فروشگاه را تماشا کنیم - کارمندهایی که با عجله رد می‌شدند، تاکسی‌ها، دونده‌ها، توریست‌ها، "مرد گدا" و سگش، پایین ساختمان آرپی‌او. وقتی بیش‌تر جا افتادیم، "مدیر" به ما اجازه داد که راه بیفتیم و تا پشت ویترین برویم، و آن وقت بود که بلندی ساختمان آرپی‌او دست‌مان آمد. اگر خودمان را به موقع می‌رساندیم، "خورشید" را هم می‌دیدیم که حین گشت‌وگذارش از بالای ساختمان‌های سمت ما به نوک ساختمان آرپی‌او می‌رسید.

وقت‌هایی که این‌طوری فرصت دیدن خورشید را داشتم، صورتم را می‌بردم جلو تا هرچه بیش‌تر خوراکی‌های او را جذب کنم، و اگر رزا پیشم بود به او هم می‌گفتم همین کار را بکند. پس از یکی دو دقیقه، باید سرجای‌مان برمی‌گشتیم ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!