بخريد و بخوانيد ...
از قیطریه تا اورنج کانتی

از قیطریه تا اورنج کانتی

نویسنده: حمیدرضا صدر 
ناشر: چشمه
سال نشر: 1403 (چاپ 27)
قیمت: 350000 تومان
تعداد صفحات: 333 صفحه
شابك: 978-622-01-0875-7
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 3 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (5 امتیاز با رای 1 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'از قیطریه تا اورنج کانتی':

چشم در چشم بیماری، زمان و مرگ. آخرین کتاب حمیدرضا صدر، که وصیت کرده بود بعد رفتنش منتشر شود، روایتی است بی‌وقفه و پرشتاب از جنگیدن با بیماری، هراس‌ها و امیدها و البته تصویر مردی که سرخوشانه به زندگی آری می‌گوید، حتی در سخت‌ترین و نزدیک‌ترین لحظه‌ها به مرگ. کتاب مملو از کلماتی است که تاریخ وجود یک ذهن شگفت را روایت می‌کنند. ذهن مردی که می‌خندد ... (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

کتاب با این جملات آغاز می‌شود:

"یکی از آن نیم‌روزهای ظاهرا تکراری، احتمالا ملال‌آورتر از باقی روزها. اما نه. نه آنچنان تکراری، نه خیلی ملال‌آور. توفانی در راه است. توفانی بزرگ. خیلی بزرگ.

زمانش در ذهنت مانده. ساعت و دقیقه‌اش، همه‌ی جزئیاتش. ساعت 10:28، سه‌شنبه 6 شهریور 1397، در طبقه‌ی زیرین بیمارستان بانک ملی، بخش بیماران ریوی. سالنی فرورفته در سکوت. بیمارانی منتظر و آرام. ماتمکده‌ای نزدیک مراکز پولی ایران در خیابان فردوسی. کنار بانک‌های ملی و مرکزی و صرافی‌ها و سفارتخانه‌ها. با این‌همه بی‌اعتنا به پول. با مرکزیت جسم‌های آسیب‌دیده.

هرچه چشمان اهالی پول از شوق داشته‌ها برق می‌زند، چشمان بیماران روی سکوهای فلزی راه‌راه بی‌فروغ است. این‌ها میهمانان بی‌دردسری شده‌اند، دیگر صدای‌شان را بالا نمی‌برند، نه ظرفی را چرک کرده‌اند و نه با سخنی دلی را آزرده‌اند. اکثرشان قانع‌اند به خاموشی و التماس، مثل الان‌شان، مثل همین جا. سکوت. سکوت ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 مهدي هاشمي:  کتاب بسیار خوب و البته دردناکی هست ...