بخريد و بخوانيد ...
سه‌گانه‌ی خواب‌گردها
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

سه‌گانه‌ی خواب‌گردها

(The Sleepwalkers)
نویسنده: هرمان بروخ (Hermann Broch)
ترجمه: علی‌اصغر حداد
ناشر: لاهیتا
سال نشر: 1400 (چاپ 2)
قیمت: 220000 تومان
تعداد صفحات: 781 صفحه
شابك: 978-622-6530-08-8
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'سه‌گانه‌ی خواب‌گردها':

این اثر سه‌گانه‌ای است که به سه دوره از تاریخ اروپا می‌پردازد. وقایع کتاب اول در سال 1888 می‌گذرد. این بخش با عنوان "پاسنوف یا رمانتیک" فروپاشی رمانتیکِ دنیای قدیم را روایت می‌کند. این بخش ماجرای اصیل‌زاده‌ای روستایی است که برای مدتی در پادگانی در برلین به خدمت مشغول می‌شود. او در این حین در جریان افکار جدید و آرزوها و آمال دنیای متاثر از انقلاب صنعتی قرار می‌گیرد، اما در نهایت راه سنت را برمی‌گزیند و به ملک پدری بازمی‌گردد و با ازدواج با دختری که از کودکی به او علاقمند بوده به زندگی به روش گذشتگان خود ادامه می‌دهد. در حالی که تاسف از پشت‌کردن به دنیای نو را همواره احساس می‌کند.

وقایع بخش دوم با عنوان "اِش یا آنارشی" در سال 1903 اتفاق می‌افتد. نویسنده در این بخش آشفتگی آنارشیستی دوران پیش از جنگ جهانی اول را روایت می‌کند. و بالاخره بخش سوم که وقایع آن در سال 1918 می‌گذرد، نهیلیسم واقع‌نگر بعد از جنگ جهانی دوم را به تصویر می‌کشد.

فصل اول داستان با این جملات آغاز می‌شود:

"جناب فون پاسنوف در سال 1888 هفتادساله بود و برخی با دیدن او که از خیابان‌های برلین می‌گذشت، تنفری عجیب و توجیه‌ناپذیر حس می‌کردند. حتی احساس انزجار موجب می‌شد این افراد مدعی شوند که او باید مردی بدذات باشد. پیرمردی ریزنقش، اما با قدوقواره‌ای موزون، پیرمردی نه لاغر و نه چاقِ شکم‌گنده؛ مردی با اندامی بسیار متناسب، و کلاهی سیلندری که عادت داشت در برلین آن‌را بر سر بگذارد، اصلا مضحک نبود. ریشی شبیه ریش قیصر ویلهلم اول داشت، ولی کوتاه‌تر، و روی گونه‌هایش از آن پشم سفیدی که به حکمران ظاهری تفقدآمیز می‌داد، خبری نبود. میان موی سرش هم که پرپشتی خود را از دست نداده بود، چند تار سفید یافت می‌شد. در سن هفتادسالگی همچنان موی بور دوران جوانی را حفظ کرده بود، موی بوری که به سرخی می‌زد و به کاهِ خیس‌خورده می‌مانست و درواقع، برازنده‌ی پیرمردی نبود که ترجیح می‌دادی او را با موهایی موقرتر در نظر بیاوری ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!