شناسنامه محصول
سولاریس
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

سولاریس

(Solaris)
نویسنده: استانیسلاو لم (Stanislaw Lem)
ترجمه: فرمهر امیردوست
ناشر: کتابسرای تندیس
سال نشر: 1401 (چاپ 2)
قیمت: 80000 تومان
تعداد صفحات: 214 صفحه
شابك: 978-600-182-673-3
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'سولاریس':

کریس کلوین به سیاره‌ی سولاریس می‌رود تا اقیانوسی را بررسی کند که تمام سطح آن را پوشانده است. اما در عوض با خاطره‌ای دردناک رودرو می‌شود: تجسمی زنده از معشوقش که سال‌ها پیش مرده است. سپس می‌فهمد دانشمندانی هم که مشغول مطالعه‌ی سیاره هستند به بلایی مشابه دچار شده‌اند. احتمالا چنین اتفاقی زیر سر اقیانوس سولاریس است: موجودی یگانه و یکپارچه که معلوم نیست چه هدف و مقصودی دارد ... اما هر هدفی که داشته باشد باعث می‌شود دانشمندان به جای آن‌که دنیای بیرون را بشناسند، به شناخت خود بپردازند. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

داستان با این جملات آغاز می‌شود:

"ساعت نوزده به وقت محلی قدم به سکوی پرتاب گذاشتم. کسانی که اطراف دالان بودند کنار ایستادند و اجازه دادند رد شوم. پایین رفتم و وارد کپسول شدم.

در کابین باریک خلبان حتی برای تکان خوردن هم جا نبود. لوله را به شکاف لباس فضانوردی‌ام وصل کردم و لباس به سرعت باد شد. از این به بعد دیگر نمی‌توانستم کوچک‌ترین تکانی بخورم. پیچیده در لباس پر از هوایم و در اسارت بدنه‌ی آهنی ایستاده بودم، شاید هم معلق مانده بودم.

بالای سر را نگاه کردم؛ آن سوی شیشه‌ی پنجره دیواره‌ای صاف و جلاخورده می‌دیدم و بالای آن سر مو دارد را که روی بدنه خم شده بود. ناپدید شد و من ناگهان در تاریکی فرورفتم: کلاهک محافظ سر جایش گذاشته شده بود. هشت بار صدای موتورهای الکتریکی را که پیچ‌ها را می‌چرخاندند و سپس صدای هیس ضربه‌گیرها را شنیدم. وقتی چشم‌هایم به تاریکی عادت کرد دایره‌ی درخشان صفحه شمار را دیدم.

صدایی در گوشی‌هایم پخش شد: "کلوین آماده‌ای؟" ...

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!