بخريد و بخوانيد ...
دختران کارخانه: روایت‌هایی از بطن چین مدرن
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

دختران کارخانه: روایت‌هایی از بطن چین مدرن

(Factory Girls: From Village to City in a Changing China)
نویسنده: لسلی تی. چانگ (Leslie T. Chang)
ترجمه: ندا غیور
ناشر: کوله‌پشتی
سال نشر: 1402 (چاپ 3)
قیمت: 255000 تومان
تعداد صفحات: 463 صفحه
شابك: 978-600-461-426-9
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 11 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (5 امتیاز با رای 2 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'دختران کارخانه: روایت‌هایی از بطن چین مدرن':

چین بیش از صدوچهارده میلیون کارگر مهاجر دارد که بزرگ‌ترین جمعیت مهاجر جهان است. اکثر این مهاجران که در کارخانه‌ها مشغول به کارند، دختران 16-25 ساله هستند. لسلی چانگ سال‌ها در دونگوان زندگی کرده که مرکز تجمع کارخانه‌های جنوب چین است. به احتمال زیاد در حین خواندن این متن وسیله الکتریکی یا لباسی به همراه داشته باشید که در یکی از این کارخانه‌ها تولید شده است. او در این کتاب داستان این کارگران را نقل می‌کند، به خصوص دو دختر جوانی که سه سال زندگی‌شان را دنبال کرده است.

چانگ دنیایی را به تصویر می‌کشد که تنها با گم کردن تلفن همراهتان ممکن است نامزد و دوستان خود را از دست بدهید؛ جایی که دروغگویی در مورد سن، تحصیلات و تجربه کاری اغلب لازمه پیشرفت است. جایی که می‌توانید با گذراندن یک دوره کوتاه کامپیوتر یا زبان انگلیسی به یک طبقه اجتماعی کاملا متفاوت پرتاب شوید. کتاب داستان‌های قدیمی ناگفته‌ای را درباره جمعیت عظیم زنان گمنامی روایت می‌کند که ساعت‌های بی‌شمار، اغلب در شرایطی خطرناک، کار می‌کنند تا کالاهایی را برای ما فراهم کنند که ارزش خاصی برایشان قائل نیستیم. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 نگين بختياري:  جالب و عالی

 الهه سعادتي:  کتاب خوبی بود. اینکه چطور یک کشور تبدیل به قدرت اول تجارت جهان میشه. ولی احساس می‌کنم یک سری موضوعات و مطالب تکرار شده بود یعنی میتوونست کوتاهتر هم باشه.