بخريد و بخوانيد ...
خاطرات پسربچه‌ی شصت‌ساله (جلد اول)

خاطرات پسربچه‌ی شصت‌ساله (جلد اول)

نویسنده: حمید جبلی (Hamid Jebeli)
ناشر: پریان
سال نشر: 1401 (چاپ 7)
قیمت: 50000 تومان
تعداد صفحات: 86 صفحه
شابك: 978-600-7058-88-6
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 19 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (4.5 امتیاز با رای 4 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'خاطرات پسربچه‌ی شصت‌ساله (جلد اول)':

جلد اول از مجموعه داستان‌هایی به قلم بازیگر، کارگردان، صداپیشه و فیلمنامه‌نویس ایرانی که بر مبنای وقایع زندگی خودش آنها را به رشته تحریر درآورده است.

اولین داستان کتاب با این جملات آغاز می‌شود:

"ما میلیون‌ها نفر بودیم. با سرهای بزرگ. بدون گوش و چشم. نه دماغ داشتیم و نه دهان. ولی دم‌هایی داشتیم بسیار بلند که بیش از حد می‌جنبید و ما را به سمت خودش می‌کشید. گوی بزرگی نمایان شد. آن‌ها که زودتر رسیده بودند روی سر هم به او چسبیده بودند. من عقب بودم. از لابه‌لای همه مرا به‌سمت خودش کشید و انگار روزنه‌ای برای من باز کرد و بقیه را پس زد. مرا به داخل کشید و تازه فهمیدم همه می‌خواستند به این‌جا بیایند. گرم بود، نرم بود، به آرامش رسیدم و دیگر دمم نمی‌جنبید. هیچ عجله‌ای نبود. سرم کم‌کم گوش پیدا کرد. چشم پیدا کرد. دم جنبانم کم‌کم به دست و پا تبدیل شد. بزرگ و بزرگ‌تر شدم. پرزور. دست‌هایم انگشت پیدا کرد و توانستم آن‌ها را در دهانم بکنم. توانستم پاهایم را تکان بدهم. صدای تاپ‌تاپی که مدام می‌آمد و به من آرامش می‌داد، دو تا شد. انگار تاپ‌تاپ دوم در تن خودم بود. کم‌کم صداهایی از دور می‌شنیدم. دلنشین و مهربان بود. ولی معنا نداشت. همه‌چیز خوب بود: فقط آرامش ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 نگين بختياري:  مناسب برای رده‌ی سنی متولدین دهه‌ی ۳۰ یا ۴۰ هست. داستان‌سرایی زیبایی دارد.

 ميچكا منصور:  عالی بود، خیلی برام قابل درک و تجسم بود با اینکه هم دهه نیستم با ایشون

 مهدي صادق:  کتاب خوبی بود، البته بیشتر برای افراد متولد دهه ۴۰ و ۵۰ شمسی نوستالژی داره. در مجموع نمای کلی مناسبی از نحوه زندگی و اعتقادات اون دهه ارایه می‌کنه که بعضی‌هاش با رویکردهای امروزی اصلا همخوانی نداره. امیدوارم جیره کتاب، جلد دومش رو هم هرچه سریعتر به دست بنده برسونه سپاسگزارم

 مژگان حسيني:  در عین پیش پا افتادگی مطالب کتاب، با لذت به خواندن ادامه دادم و یک نفس تمامش کردم.