بخريد و بخوانيد ...
همه می‌خواستند فرشته‌ها حکومت کنند

همه می‌خواستند فرشته‌ها حکومت کنند

نویسنده: محمدجواد مظفر 
ناشر: کویر
سال نشر: 1400 (چاپ 1)
قیمت: 49000 تومان
تعداد صفحات: 224 صفحه
شابك: 978-964-214-340-5
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'همه می‌خواستند فرشته‌ها حکومت کنند':

نویسنده کتاب، مدیر انتشارات کویر و متعلق به نسلی است که مبارزات انقلابی‌شان نهایتا در بهمن سال 1357 به براندازی نظام پادشاهی و روی کار آمدن جمهوری اسلامی ایران منجر شد.

مطالب کتاب در سه فصل تنظیم شده. فصل اول شامل نوشته‌هاست که بین سال‌های 1377 تا 1399 نوشته شده. فصل دوم شامل مطالبی است مربوط به روزهای پرشور انقلاب و فصل سوم متن مصاحبه‌های نویسنده که طی سال‌های 1382 تا 1397 با مطبوعات کشور انجام داده است.

در بخش‌هایی از مقدمه کتاب آمده است:

"... نگارنده به عنوان نمادی از نسلی که عمر و جوانی خود را در راه انقلاب و تحقق آرمانهای آن گذاشته می‌بایست در فرصتی با هم‌نسلان خود و با جوانان این مرز و بوم سخن بگویم. بگویم ما به دنبال چه آرمان‌ها و تحقق چه خواسته‌هایی بودیم.

... در تمامی سال‌های پس از انقلاب، خصوصا در ده سال گذشته با این پرسش جوانان مواجه بوده‌ام که چرا انقلاب کردید. پاسخ من آن بوده که: کسی انقلاب نمی‌کند، انقلاب می‌شود - انقلاب - محصول انسداد تمامی راه‌های اصلاحی توسط حکومت‌ها است و رژیم شاه چنین کرد و به تعبیر مرحوم مهندس بازرگان رهبر منفی انقلاب محمدرضا شاه بود که با اقدامات خارج از عرف و با تکیه بر استبداد فردی و گوش ندادن به سخن هر ناصح و دلسوز متخصصی زمینه‌های ایجاد نارضایی و انفجار عمومی (انقلاب) را فراهم کرد.

... خواننده در این کتاب با مواضع سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نگارنده آشنا خواهد شد. امید است توانسته باشم با انتشار آن در حد مقدور گامی در راه چگونگی حل مشکلات کشور بردارم."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!