بخريد و بخوانيد ...
انجمن ادبی و کیک پوست سیب‌زمینی گرنزی
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

انجمن ادبی و کیک پوست سیب‌زمینی گرنزی

(The Guernsey Literary and Potato Peel Pie Society)
نویسنده: مری آن شفر، انی باروس (Mary Ann Shaffer, Annie Barrows)
ترجمه: طناز باقری
ناشر: میلکان
سال نشر: 1400 (چاپ 1)
قیمت: 72000 تومان
تعداد صفحات: 304 صفحه
شابك: 978-600-7845-73-8
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 15 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'انجمن ادبی و کیک پوست سیب‌زمینی گرنزی':

لندن، ژانویه‌ی 1946. شهر دارد کم‌کم از زیر سایه‌ی جنگ جهانی دوم بیرون می‌آید و جولیت اشتونِ نویسنده دنبال موضوعی برای کتاب بعدی‌اش است. روزی نامه‌ای از مردی که تاکنون ملاقات نکرده به دستش می‌رسد و در کمال تعجب می‌بیند این نامه همان چیزی است که دنبالش می‌گشت و همین الهام‌بخش کتاب بعدی‌اش می‌شود. این مرد اسرارآمیز یکی از ساکنین جزیره‌ی گرنزی است که جولیت نامش را در کتابِ نویسنده‌ای به نام چارلز لمب دیده است ...

ردوبدل شدن نامه بین این دو، جولیت را به دنیای مرد و دوستانش می‌کشاند؛ به دنیایی فوق‌العاده و عجیب. انجمن ادبی و کیکِ پوستِ سیب‌زمینی گرنزی انجمنی است با اعضایی خاص، جذاب و بامزه که درست در لحظه‌ای شکل می‌گیرد که اعضای گروه به شکستن قوانین منع رفت‌وآمد متهم شده‌اند.

جولیت به نامه‌نگاری‌اش ادامه می‌دهد و با اعضای انجمن آشنا می‌شود و کم‌کم جزیره و آدم‌ها و کتاب‌های مورد علاقه‌شان را می‌شناسد. داستان‌های اعضای این انجمن چنان جولیت را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد که تصمیم می‌گیرد عازم جزیره شود و در این سفر زندگی‌اش برای همیشه تغییر می‌کند. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

داستان با این جملات آغاز می‌شود:

"از جولیت به سیدنی
هشتم ژانویه‌ی 1946
شرکت استفان و استارک با مسئولیت مجدود
خیابان بیست‌ویک، جیمز پلیس
جنوب‌غربی لندن
انگلستان

سیدنی عزیز،

سوزان اسکات یه اعجوبه‌ست. بیشتر از چهل نسخه از کتاب فروخته شده که خیلی خوشحال‌کننده‌ست؛ ولی از نظر من غذاش خیلی هیجان‌انگیزتر بود. سوزان، کوپن خاک‌قند و تخم‌مرغ رسمی واسه درست‌کردن کیک میوه‌ای پیدا کرده بود. اگه همه‌ی برنامه‌های معرفی کتاب این‌قدر خوب باشن، با خوشحالی همه‌ی کشور رو باهاش می‌رم. فکر می‌کنی اگه پول بیشتر بهش بدیم، می‌ره کره هم پیدا کنه؟ بذار امتحانش کنیم. می‌تونی پولش را از حق تالیفم کم کنی.

حالا راجع به خبر بَدَم بهت می‌گم. ازم پرسیده بودی کتاب جدیدم چطور پیش می‌ره.

سیدنی، اصلا پیش نمی‌ره!

اولش فکر می‌کردم کتاب "نقاط ضعف انگلیسی‌ها"، خیلی آینده‌دار باشه. بالاخره یه نفر باید درباره‌ی انجمن معترضین به تحسین‌کنندگان خرگوش‌های انگلیسی چیزی بنویسه! باورت نمی‌شه که من حتی از طرفدارهای سندیکاهای کارگری، شرکت‌های دفع سوسک و موش و شبیه این چیزها هم عکس پیدا کردم که توی عکس داشتن خیابون آکسفورد رو به‌سمت پایین قدم می‌زدن و پلاکارد هم دست‌شون بود و فریاد می‌زدن. زیر عکس نوشته بود که اون‌ها داشتن شعار می‌دادن: "مرگ بر بیئتریکس پاتر!" اما زیر این عنوان چی می‌شه نوشت؟ هیچی، فقط همین ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!