بخريد و بخوانيد ...
آنچه ادبیات می‌نامندش: خواندن، اندیشیدن، نوشتن
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

آنچه ادبیات می‌نامندش: خواندن، اندیشیدن، نوشتن

(This Thing Called Literature: Reading, Thinking, Writing)
نویسنده: اندرو بنت، نیکولاس رویل 
ترجمه: آرش خوش‌صفا
ناشر: حرفه نویسنده
سال نشر: 1400 (چاپ 1)
قیمت: 160000 تومان
تعداد صفحات: 240 صفحه
شابك: 978-600-6445-25-0
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'آنچه ادبیات می‌نامندش: خواندن، اندیشیدن، نوشتن':

این کتاب با نسبت‌دادن ادبیات به موضوعاتی هم‌چون خواب و رویا، سیاست، زندگی، مرگ، امر معمول و نامعمول، بر آن است تا دلیل و چگونگیِ مبحثی هیجان‌انگیز و ارزش‌مند هم‌چون ادبیات را برجسته کند. نویسندگان کتاب با طبعی لطیف، عشقِ حیاتی به ادبیات را به چیستی و چگونگیِ کارکرد متونی ادبی و نیز پرسش‌ها و دیدگاه‌های برخاسته از آن پیوند می‌زنند.

هر سه بخش از کتابِ پیش رو در اجزای کلیدیِ مورد نیاز برای مطالعه ادبیات درنگ می‌کنند: "خواندن، اندیشیدن، نوشتن". نویسندگان در سراسر کتاب نمونه‌های یاری‌رسان و آشنایی به‌کار می‌بندند و اندیشه‌های پرمغزی در پیوند با پرسش "ادبیات چیست؟" و نیز عبارت "خوانشِ خلاق" فراهم می‌آورند. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

فصل اول کتاب با این جملات آغاز می‌شود:

"امیدواریم در این کتاب درکی نسبت به این‌که چرا و چگونه ادبیات می‌تواند موضوعی مهیج و سزاوار مطالعه باشد ارائه کنیم. دغدغه اصلی ما عشق به ادبیات، چیستی و چگونگیِ کارکرد متون ادبی و پرسش‌ها و اندیشه‌های برخاسته از آن‌ است. هدف ما نیز چیزی جز توجه به ایجاز، لذت و نیز فراهم‌آوردنِ برداشتی روشن و انگیزه‌بخش از مطالعه ادبیات نیست.

این کتاب، در درجه نخست، برای آن دسته از افرادی نوشته شده که یا ادبیات را به‌عنوان رشته تخصیلی کالج یا دانشگاه‌شان برگزیده‌اند یا قصد انجام چنین کاری را دارند. نخستین پرسش‌های آغازین ما عبارتند از: "ادبیات چیست؟" و "چرا باید ادبیات را مطالعه کنیم؟" سپس چند فصل گوناگون در قالب سه کنش اصلیِ حاضر در مطالعات ادبیات خواهیم داشت: خواندن، اندیشیدن و نوشتن. بخش یک شامل زیربخش‌های کوتاهی پیرامون خواندن شعر، رمان، داستان و نیز نمایش‌نامه می‌شود. بخش دو به پرسش "اندیشیدن چیست؟" می‌پردازد - به‌ویژه با توجه به دو مفهوم اندیشیدن با پشتوانه ادبیات و نیز درباره آن در کنار اندیشیدن انتقادی. بخش سه نیز پرسمان‌های نوشتن را بررسی می‌کند. افزون‌بر‌این‌ها، بخش‌هایی نیز برای پرداختن به چگونگی نوشتنِ مقاله، نوشتنِ خلاق و داستان‌نویسی تدارک دیده شده‌اند ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!