بخريد و بخوانيد ...
پروژه‌ی پدری
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

پروژه‌ی پدری

نویسنده: (دبیری و ویرایش) فاطمه ستوده 
ناشر: اطراف
سال نشر: 1401 (چاپ 6)
قیمت: 187000 تومان
تعداد صفحات: 229 صفحه
شابك: 978-622-6194-44-0
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 1 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'پروژه‌ی پدری':

… نویسندگان این کتاب پدران جوانی‌اند که دغدغه‌های مختلف و کودکان متفاوتی دارند و از رازهای مگویی گفته‌اند و نوشته‌اند که ما تابه‌حال از پدرها کمتر شنیده‌ایم و شاید انتظار هم نداریم مردی این‌قدر عیان از ترس‌ها و اضطراب‌هایش بگوید. پروژه‌ی پدری زنان و مردان را فارغ از جنسیت کنار هم می‌نشاند و یادمان می‌اندازد تقسیم‌بندی‌های مرسوم مردان مریخی و زنان ونوسی خیالی بیش نیست. ما همه مثل همیم، با دنیایی از اضطراب‌ها و ترس‌ها؛ آن‌جا که چهل‌وچند هفته می‌گذرد و پروژه‌ی پدری آغاز می‌شود. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

روایت اول کتاب با عنوان "روشن شدنِ ماشین توطئه‌چینی" با این جملات آغاز می‌شود:

"وقتی بهم می‌گفتند "اِاِ، تو یه پدر دهه‌ی هفتادی هستی؟" زود واکنش نشان می‌دادم "نه نه، من متولد نیمه‌ی اول سال شصت‌ونهم؛ دهه‌ی شصتی‌ام. شصت." می‌خواستم کمی، فقط کمی، خودم را پیرتر نشان بدهم، مختصر کهولت نمایشی که می‌توانست از نگاه‌های معنادارشان فراری‌ام بدهد. نگاه‌هایی که پر بود از "تو که هنوز بچه‌ای مرد حسابی."، "چقدر ما عقب موندیم از اینا."، "نکنه به دومی هم فکر می‌کنی؟" اما نگاه‌ها و حرف‌هایشان معنای دیگری هم داشت "چقدر زود خودت رو برای شکست آماده کردی"، "چقدر زود وادادی"، "چقدر به خودت جفا می‌کنی مرد."

با همه‌ی این‌ها نمی‌توانستم جلوی قضاوت‌هایشان را بگیرم. این جمله‌ها من را آدم سرهم‌بندی‌شده‌ای نشان می‌داد که در لفاف پیله‌ای خشک زندگی کرده و پدر و مادرش هول‌هولکی و سرسری مونتاژش کرده‌اند تا زودتر تشکیل خانواده بدهد، تا آن‌ها زودتر نوه‌شان را ببینند و بعد پسرشان را تماشا کنند که چطور پرشور و حماسی غلت می‌زند روی مشکلات زندگی و از پس همه چیز برمی‌آید ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!