بخريد و بخوانيد ...
روانشناسی پول
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

روانشناسی پول

(The Psychology of Money: Timeless lessons on wealth, greed, and happiness)
نویسنده: مورگان هاوزل (Morgan Housel)
ترجمه: یاشار مجتهدزاده
ناشر: سبزان
سال نشر: 1401 (چاپ 2)
قیمت: 188000 تومان
تعداد صفحات: 256 صفحه
شابك: 978-600-117-580-0
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 5 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'روانشناسی پول':

در این کتاب می‌آموزید که چرا تصمیم‌گیری‌های مالی بسیار دشوار هستند و چرا افراد همواره در این‌باره دچار اشتباه رفتاری می‌شوند.

پول درآوردن نه به میزان هوش شما بلکه به نحوه رفتارتان با آن بستگی دارد و آموزش این رفتار حتی به افراد واقعا باهوش نیز کار دشواری است.

نابغه‌ای که نتواند احساسات و عواطف خود را مدیریت کند ممکن است یک فاجعه مالی را تجربه کند. خلاف این هم صادق است. افراد معمولی که تحصیلات اقتصادی ندارند نیز می‌توانند ثروتمند شوند، البته اگر مهارت‌های لازم را که ارتباطی هم به میزان هوش و استعداد ندارد، داشته باشند.

مورگان هاوزل، در این کتاب ارزشمند، به نحوه تفکر افراد درباره پول می‌پردازد و به شما می‌آموزد که چگونه در مواجهه با یکی از مهم‌ترین مسائل زندگی‌تان، احساس بهتری داشته باشید. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

فصل اول کتاب با این جملات آغاز می‌شود:

"بگذارید موضوعی را با شما در میان بگذارم. شاید این موضوع کمک کند تا احساس بهتری در رابطه خود با پول بدست آورید و کمتر درباره رابطه دیگران با آن، قضاوت کنید.

مردم کارهای احمقانه‎ای در رابطه با پول انجام می‌دهند ولی هیچ‌کس احمق نیست.

نکته در اینجاست، افرادی که در نسل‌های مختلف به دنیا آمده‌اند، توسط والدینی با درآمدها و ارزشأهای مختلف تربیت شده‌اند، در قسمت‌های مختلفی از دنیا با اقتصادهای‌ مختلف رشد کرده‌اند، بازارهای شغلی متفاوت با انگیزه‌ها و درجات مختلفی از شانس را تجربه کرده‌اند، حتما درس‌های بسیار متفاوتی در این زمینه آموخته‌اند ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!