بخريد و بخوانيد ...
آسیموف در آغاز (کتاب اول)
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

آسیموف در آغاز (کتاب اول)

(The Early Asimov, Book 1)
نویسنده: آیزاک آسیموف (Isaac Asimov)
ترجمه: سعید سیمرغ
ناشر: کتابسرای تندیس
سال نشر: 1401 (چاپ 2)
قیمت: 100000 تومان  85000 تومان
تعداد صفحات: 304 صفحه
شابك: 978-600-182-675-7
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 2 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (5 امتیاز با رای 1 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'آسیموف در آغاز (کتاب اول)':

... مجموعه‌ی "آسیموف در آغاز" که در سه جلد منتشر گردیده، ویترینی است دیده‌نشده از نبوغ آسیموف جوان در داستان‌سرایی. دکتر اسیموف با جزئیاتی حیرت‌آور درباره‌ی هر داستان توضیحاتی ارائه کرده از این‌که چگونه و چه زمانی ایده‌ی نوشتن هر داستان به ذهنش رسیده و سیر تغییر و تحولات حرفه‌ای خود را بیان نموده است. نتیجه‌ی آن هم مجموعه‌ای لذتبخش است از داستان‌های علمی‌تخیلی. مجموعه‌ای که هم به‌شدت جذاب و سرگرم‌کننده است و افزون بر این برای خواننده دیدگاه دستِ اولی درباره پیشرفت ادبی استاد اعظم انکارناپذیر علمی‌تخیلی قرن بیستم فراهم می‌آورد. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)

داستان "شرور کالیستویی" با این جملات آغاز می‌شود:

" "لعنت بر برجیس."

امبروز وایتفیلد با غرشی خبیثانه این را گفت و من به نشانه موافقت سرم را تکان دادم و گفتم: "من پونزده سال توی سیستم قمری برجیس بودم و اون دو تا واژه رو شاید یه میلیون بار شنیده باشم. احتمالا اصیل‌ترین نفرین توی کل منظومه شمسیه!"

تازه نگاه‌هایمان را از واپایش‌های فضاپیمای دیدبانی سِرس برداشته بودیم و درحالی‌که پاهایمان روی زمین کشیده می‌شد، دو طبقه پایین‌تر به سمت اتاق‌هایمان می‌رفتیم.

وایتفیلد با ترشرویی گفت: "هرچی به برجیس لعنت بفرستم باز هم کمه! اون برای منظومه‌ی شمسی بیش از حد گنده‌س. اون بیرون پشت سر ما وایستاده و هی می‌کِشه و می‌کشه و می‌کشه! مدام باید موتورهای اتمی‌مون رو روشن نگه داریم. هر دقیقه باید کاملا مواظب حرکتمون باشیم. نه استراحتی، نه راحتی، نه چیزی! هیچ کار دیگه‌ای به جز این کار کثیف نداریم که انجام بدیم."

قطره‌های ریز عرق روی پیشانی‌اش می‌درخشیدند و او با پشت دستش آن‌ها را پاک کرد. مرد جوانی بود. حتی سی سالش هم نمی‌شد و می‌توانستم در چشمانش ببینم که عصبی شده و حتی کمی هم ترسیده است ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 اميرحسين واحد:  عالی