بخريد و بخوانيد ...
هنر عشق ورزیدن
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

هنر عشق ورزیدن

(The Art of Loving)
نویسنده: اریک فروم (Erich Fromm)
ترجمه: پوری سلطانی
ناشر: مروارید
سال نشر: 1402 (چاپ 44)
قیمت: 135000 تومان
تعداد صفحات: 198 صفحه
شابك: 978-964-6026-41-4
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 5 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (3.5 امتیاز با رای 2 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'هنر عشق ورزیدن':

مطالعه‌ی این کتاب برای کسانی که دستورالعمل ساده‌ای برای هنر عشق ورزیدن می‌جویند، کاری یاس‌آور خواهد بود. برعکس، در این کتاب نشان داده خواهد شد که عشق احساسی نیست که هرکس، صرف‌نظر از مرحله‌ی بلوغ خود، بتواند به آسانی بدان گرفتار شود. این کتاب می‌خواهد خواننده را متقاعد سازد که تمام کوشش‌های او برای عشق ورزیدن محکوم به شکست است، مگر آنکه خود او با جد تمام برای تکامل تمامی شخصیت خویش بکوشد، تا آنجا که به جهت‌بینی سازنده‌ای دست یابد. این کتاب می‌خواهد اثبات کند که اگر آدمی همسایه‌اش را دوست نداشته باشد و از فروتنی واقعی، شهامت، ایمان و انضباط بی‌بهره باشد، از عشق فردی خرسند نخواهد شد. در فرهنگ‌هایی که این صفات نادرند، کسب استعداد مهر ورزیدن نیز به‌ناچار در حکم موقعیتی نادر خواهد بود. هرکس می‌تواند از خود سوال کند که واقعا چند نفر آدم مهرورز در عمر خود دیده است.

با وجود این، دشواری این کار پرزحمت دلیل آن نیست که ما برای شناسایی مشکلات این راه و نیز آگاهی از شرایط و وصول بدان دست برداریم ... (برگرفته از پیش‌گفتار کتاب)

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 عصمت کليدري:  از متن کتاب : دوست داشتن بدین معنی است که انسان خود را بدون هیچ ضمانتی واگذارد، خود را به طور کامل تسلیم کند، فقط به امید اینکه عشقش ممکن است در معشوق ایجاد عشق متقابل کند.

 ساناز خیاطی: 

من این کتاب را چندین سال پیش خوندم و چیزی که ازش یادمه اینه که اولا متن بسیار ساده و روان نوشته شده دوم همانطور که در توضیحات کتاب تاکید شده برای کسانی که دنبال دستورالعمل‌های ساده و عملی برای عشق‌ورزیدن هستند مناسب نیست.

نویسنده معتقده بسیاری از جوامع روز به‌روز بسیاری از ایده‌ال‌ها و ارزش‌های خود را از دست می‌دن و آن‌چه ما از عشق می‌شناسیم در حقیقت تعریف درست عشق نیست. و او نگاه هنرمندانه‌تری به نحوه عشق‌ورزی داره. و در نهایت سعی میکنه خواننده رو متقاعد کنه که برای دست‌یابی به مهارت عشق ورزیدن اول از هرچیز شخص باید در جهت تکامل شخصیت خود بکوشه تا به تعالی و جهتی سازنده برای یادگیری این استعداد برسه .