بخريد و بخوانيد ...
کامو: آرمان سادگی

کامو: آرمان سادگی

نویسنده: ایریس رادیش (Iris Radisch)
ترجمه: مهشید میرمعزی
ناشر: ثالث
سال نشر: 1399 (چاپ 3)
قیمت: 82000 تومان
تعداد صفحات: 355 صفحه
شابك: 978-964-380-999-7
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 1 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (1 امتیاز با رای 1 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'کامو: آرمان سادگی':

... نویسنده که از منتقدان بسیار سرشناس ادبی است، به مناسبت صدمین سالروز تولد کامو، ما را همراه خود به سفری جذاب می‌برد. از بلکور، منطقه فقیرنشین الجزایر که کامو در آن‌جا کنار مادر خاموش خود بزرگ می‌شود تا پاریس خاکستری که تحت اشغال آلمانی‌ها، اخلاقیات این اگزیستانسیالیست جوان را به مبارزه می‌طلبد. سارتر که رقیب او و فردی مشهور است، کامو را که ضدفاشیستم، ضدکمونیسم و اروپایی است، با تحقیر "پسر خیابانی الجزایری" می‌خواند؛ کامویی که برای خود یک غریبه و رو‌ش‌بین‌تر از همه است. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
فصل اول کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
"درشکه‌ای تق و لق در جاده‌هایی که هنوز کوبیده نشده، در میان چشم‌اندازهای تنک و بی‌کران الجزایر در حرکت است. تنها نور آن شب بارانی، فانوس درشکه‌چی است.
زوجی که در درشکه نشسته‌اند، عجله دارند. زن درد زایمان دارد. مقابل خانه‌ای در یک مزرعه در دهکده‌ای بسیار کوچک توقف می‌کنند. در آشپزخانه، تشکی کنار آتش می‌اندازند. هوا بوی ویرانی و فقر می‌دهد.
کودک در آن شب در اواخر پاییز 1913، با کمک یک زن عرب و خانم مسئول غذاخوری زراعی، کنار آتشِ در حال جرقه زدن به دنیا می‌آید. اولین نشانه‌های زندگی او شبیه "قرچ‌قرچ زیرزمینی" است، "مانند صدایی که بعضی از یاخته‌ها در زیر میکروسکوپ دارند." بچه قنداق می‌شود و او را در سبد لباس چرک‌ها قرار می‌دهند. چهره مادر "نورانی" شده است - این را پسرش بعدها ادعا خواهد کرد ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 بنفشه بامداد:  از این کتاب انتظار یک زندگی‌نامه جذاب را داشتم. اما سبک نگارش کتاب به هیچ عنوان با سلیقه‌ی مطالعاتی من سازگار نبود. بی‌روح، طولانی و کسالت‌آور.