بخريد و بخوانيد ...
پی‌گیر اخبار نباشید
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

پی‌گیر اخبار نباشید

(Stop Reading the News: A Manifesto for a Happier, Calmer and Wiser Life)
نویسنده: رولف دوبلی (Rolf Dobelli)
ترجمه: عادل فردوسی‌پور، بهزاد توکلی، علی شهروز
ناشر: چشمه
سال نشر: 1401 (چاپ 16)
قیمت: 70000 تومان
تعداد صفحات: 142 صفحه
شابك: 978-622-01-0661-6
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 3 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید
در ابتدای کتاب می‌خوانیم:
"12 آوریل 2013 به دفتر روزنامه‌ی گاردین دعوت شدم تا درباره‌ی کتاب هنر شفاف اندیشیدن که تازه به انگلیسی چاپ شده بود صحبت کنم. هر هفته به یک نویسنده فرصت داده می‌شود تا کتاب جدیدش را به اعضای تحریریه معرفی کند و این افتخار آن هفته نصیب من شده بود. آلن راسبریجر، سردبیر وقت گاردین، همکارانش را جمع کرد. اتاق کم‌کم داشت از خبرنگاران پر می‌شد …
راسبریجر بعد از این‌که گلویش را صاف کرد، بلند شد و با لحنی جدی گفت: "اخیرا به وب‌سایت شما سر زده‌ام و مقاله‌ی جدیدتان توجهم را جلب کرد. دوست دارم درباره‌ی آن مقاله حرف بزنید. نه کتاب‌تان."
به هیچ‌وجه آمادگی‌اش را نداشتم. نکات متقاعدکننده و مدونی درباره‌ی کتاب هنر شفاف اندیشیدن حاضر کرده بودم و امیدوار بودم با کم‌ترین تغییرات در صفحات روزنامه گاردین به چاپ برسد. همه را قورت دادم. مقاله‌ای که راسبریجر در وب‌سایت من به آن برخورده بود، مهم‌ترین استدلال‌ها علیه مصرف چیزی را فهرست می‌کرد که این خبرنگاران معتبر به صورت تمام‌وقت مشغول تولیدش بودند: اخبار. ملاحظه را کنار گذاشتم و شروع به صحبت کردم. دلیل پشت دلیل می‌آوردم که نباید پی‌گیر اخبار باشیم. حالا به جای این‌که جلوی پنجاه شنونده‌ی خوش‌برخورد ایستاده باشم، پنجاه حریف مقابل خودم می‌دیدم. تلاش می‌کردم زیر نگاه‌های خیره‌شان تا جای ممکن خونسردی‌ام را حفظ کنم. بعد از بیست دقیقه با این جملات حرفم را به پایان رساندم: "بگذارید صادقانه بگویم. خانم‌ها و آقایان! کاری که این‌جا انجام می‌دهید عملا نوعی سرگرمی است."
سکوت حاکم شد. سکوت مطلق. راسبریجر چشم‌هایش را نازک کرد، به اطرافش نگاهی انداخت و گفت: "می‌خواهم استدلال‌های آقای دوبلی را چاپ کنیم. همین امروز." برگشت و بدون خداحافظی اتاق را ترک کرد. خبرنگاران هم دنبالش رفتند. هیچ‌کس نگاهم نکرد. کسی حتی یک کلمه هم حرف نزد.
... کتابی که در دست دارید، براساس همین مقاله‌ی جنجالی نوشته شده است. اما شامل مطالب گسترده‌تری در این‌باره می‌شود: دلایل بیش‌تر برای پی‌گیری نکردن اخبار، تحقیقات بیش‌تر درباره‌ی تاثیرات خواندن اخبار، و توصیه‌های بیش‌تر درباره‌ی چگونگی کنار گذاشتن این عادت ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!