شناسنامه محصول
چون باد، چون موج: داستان‌هایی از قلمرو سرکوب‌شدگان
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

چون باد، چون موج: داستان‌هایی از قلمرو سرکوب‌شدگان

(Like Wind, Like Wave: Fables from the Land of the Repressed)
نویسنده: استفانو بولونینی (Stefano Bolognini)
ترجمه: مهیار علینقی
ناشر: ماهی
سال نشر: 1396 (چاپ 1)
قیمت: 12000 تومان
تعداد صفحات: 124 صفحه
شابك: 978-964-209-145-4
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 2 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'چون باد، چون موج: داستان‌هایی از قلمرو سرکوب‌شدگان':

نوشته‌های کوتاهی که در این کتاب آمده‌اند همان‌قدر داستان کوتاهند که مقاله یا پژوهش‌های روانکاوانه. این قطعات که در قالب اول‌شخص روایت شده‌اند، بیش‌تر به خاطره شبیهند و گاه آدمی را به یاد سبک اورول و موام در خاطره‌نویسی می‌اندازند.
هریک از فصول کتاب به موضوع خطیری می‌پردازد، از جمله ماهیت اشتیاق، نقش سرنوشت‌ساز وهم و وهم‌زدایی از زندگی آدمی، ماجرواجویی در تقابل با کوته‌فکری، ارزش مهارت و تخصص، ریشه و اجزای قهرمان‌گرایی و …
نثر بولونینی دلپذیر است و صمیمیتی دلفریب دارد. از همین‌روست که ظهور مفاهیم روانکاوانه در متن به معنای تحمیل اصطلاحات فنی این رشته نیست، بلکه بیش‌تر محملی است برای روش‌ساخت مطلب به روشی خلاق. (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
مطلب "سگ قفقازی غول‌پیکر" با این جملات آغاز می‌شود:
"حک‌شدن در خاطره سرنوشت محتوم کتاب‌هایی است که در ایام بیماری یا نقاهت می‌خوانیم. شاید علتش انزوای نسبی ناشی از بیماری باشد که بیش‌تر به تامل می‌گذرد. شاید هم حس بی‌زمانی و فقدان انگیزه‌های واقعی در این وضعیت موثر باشند. کسی چه می‌داند؟ هرچه باشد، در چنین شرایطی، بیش از پیش درگیر تعمق در بازنمایی‌های خیالی پدیده‌ها می‌شویم.
سال‌های سال پیش پس از سانحه‌ای مختصر، مجبور به استراحتی چند هفته‌ای شدم. در این میان به کتابی برخوردم، تالیف کوهنوردی بریتانیایی در اواخر قرن نوزدهم. این کتاب شرح تمام رنج‌هایش بود در نیمی از قلل جهان و من، به مدد خیال و تلقین‌پذیری ذهنم، یکسره غرق آن شدم ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!