بخريد و بخوانيد ...
نیم‌دانگ پیونگ‌یانگ
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

نیم‌دانگ پیونگ‌یانگ

نویسنده: رضا امیرخانی (Reza Amirkhani)
ناشر: افق
سال نشر: 1402 (چاپ 7)
قیمت: 225000 تومان
تعداد صفحات: 343 صفحه
شابك: 978-600-353-856-6
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 39 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (3 امتیاز با رای 1 نفر)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'نیم‌دانگ پیونگ‌یانگ':

سفرنامه‌ای حاوی شرح دیده‌ها و شنیده‌‌های نویسنده در کره‌شمالی.
فصل اول کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
"باید یاد گرفت نه گفتن را. گذشت آن روزها که هر سفری را روی هوا می‌زدم. تا حسین دعایی زنگ زد و گفت پیش‌نهادی دارم برای سفر، در جا جواب منفی دادم! روزهای اول ماهِ مبارک 1397 بود و گرما هم کلافه‌ام کرده بود. گفتم ماهِ مبارک سفر نمی‌روم! حسین پشت خط خیلی جدی گفت:
- پس اجازه بدهید من همین الان خدمت برسم! بعد "نه" بیاورید …
آمد و هنوز شروع نکرده بود که گربه را دم حجله کشتم که اصلا ماه مبارک سفر نمی‌روم. از آن "اصلا"هایی که هفت هشت مثال نقض‌ش را همان موقع به یاد آوردم. حسین توضیح داد که سفر، هفته‌ی آخر ماه مبارک است و کراهت ندارد و شاید فقط شب بیست و سوم را از دست بدهی. جامه‌ی تقوا اتو کردم و استغفرالله غلیظی به صورت نقطه‌زن فرستادم سمت‌ش. حسین گفت حالا اجازه بدهید من مقصد سفر را عرض کنم و هم‌راهان را معرفی کنم، بعد جواب منفی بدهید ..."

نظر كسانی كه كتاب را خوانده‌اند:

 مژگان حسيني:  کتاب با نثر روانی نوشته شده و بازتاب نسبتا کاملی از نگاه نسل نوظهوری از روشنفکران است که فکر می‌کنم برای کتابخوانهای حرفه‌ای نامانوس باشد. ولی حاوی مطلب چشمگیری نیست. حتی نیم دانگ هم از پیونگ یانگ به دستم نیامد. علاوه بر این نویسنده طنز غیردلنشینی در توصیفاتش به کار می‌برد که ارتباط گرفتن با آن برای من جذاب نبود.