بخريد و بخوانيد ...
بزرگ‌ترین چالش تاریخ بشریت
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

بزرگ‌ترین چالش تاریخ بشریت

(Le plus grand défi de l'histoire de l'humanité)
نویسنده: اره‌لی‌ین بارو (Aurélien Barrau)
ترجمه: محسن یلفانی
ناشر: جهان کتاب
سال نشر: 1398 (چاپ 1)
قیمت: 70000 تومان
تعداد صفحات: 112 صفحه
شابك: 978-600-8967-26-2
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 6 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'بزرگ‌ترین چالش تاریخ بشریت':

... نویسنده در آغاز کتاب توضیح می‌دهد که کارشناس مسائل محیط‌زیست نیست و تنها به عنوان یک شهروندِ نگرانِ دنیا این کتاب را نوشته است. او براین نکته تاکید می‌کند که مغز انسان در پیش‌بینی‌های درازمدت چندان توانا نیست و به همین علت باید به‌کرات یادآوری کرد که فاجعه از مدت‌ها پیش آغاز شده است.
نگاه انسانی نویسنده به مسئله محیط‌زیست و نحوه برخورد با آن هم تازگی دارد و هم دلگرم‌کننده و اطمینان‌بخش است. او با زبانی در عین‌حال قابل فهم و مستدل، و دور از خیال‌بافی‌های ناشی از خوش‌باوری و حسن‌نیتِ صرف، توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان و باید فاجعه‌ای را که در پیش است، به فرصتی برای تحقق انسانیت تبدیل کرد ... (برگرفته از توضیحات پشت جلد کتاب)
متن کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
"ما در برابر وضعیت بی‌سابقه‌ای قرار گرفته‌ایم، آینده در خطر است. در درازای تاریخ کره زمین هیچ موجود زنده‌ای همچون انسان رفتار نکرده است. امکان اینکه آینده‌ای در پیش داشته باشیم، به یک مسئله تبدیل شده که بس عظیم و چندلایه است: پای سرنوشت همه موجودات زنده در میان است. باید از پس دو منشورِ گونه و فرد به این مسئله اندیشید.
عمر کره زمین تقریبا برابر است با نیمی از عمر گیتی. سیاره ما سرگذشتی پرتلاطم و توفانی را پشت سر گذاشته و اینک دوران پیری خود را می‌گذراند. دوران ابتدایی کره زمین با تراکم و تغلیظ غبارهای بدوی بر اثر نیروی جاذبه، و با بمباران‌های شدید شهاب‌سنگ‌ها همراه بوده است. اما حیات بسی سریع، تقریبا چهار میلیارد سال پیش، بر کره زمین پدید آمده است. در بستر چشمه‌های داغ، ماده این حالت ویژه و احتمالا منحصربه‌فرد - حیات - را کاوش کرده و بدان دست یافته است. حالتی که تعریف آن بسی دشوار و بازشناختن آن، آنجا که خود را به نمایش می‌گذارد، بسی آشکار است ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!