بخريد و بخوانيد ...
زورخانه در ایران (از ایران چه می‌دانم؟ - 104)

زورخانه در ایران (از ایران چه می‌دانم؟ - 104)

نویسنده: مهدی ابوالحسنی ترقی 
ناشر: دفتر پژوهشهای فرهنگی
سال نشر: 1396 (چاپ 2)
قیمت: 15000 تومان
تعداد صفحات: 117 صفحه
شابك: 978-964-379-223-7
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 1 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'زورخانه در ایران (از ایران چه می‌دانم؟ - 104)':

مجموعه "از ایران چه می‌دانم؟"، با رویکردی دایره‌المعارف‌گونه تلاش می‌کند تا در هرمجلد خود اطلاعاتی جامع درباره یک موضوع مرتبط با "ایران" در اختیار خواننده خود قرار دهد.
در فصل‌های مختلف این کتاب درباره این موضوع‌ها می‌خوانیم: "درآمدی بر پیدایش و جایگاه زورخانه"، "پهلوانی در ایران‌زمین"، "هویت ایرانی و اسلامی در ورزش زورخانه"، "زورخانه از دوره صفویه تا نوگرایی در ورزش"، "بنا: آیین و ساختار در زورخانه"، "روند و آهنگ ورزش باستانی"، "نوگرایی و جهانی شدن ورزش‌های زورخانه‌ای".
فصل اول کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
"محدودیت مستندات تاریخی درباره زورخانه و ورزش باستانی، نویسندگان تاریخ زورخانه را بر آن داشته است تا بیش‌تر بر روایات شفاهی و فرهنگ نانوشته تکیه کنند؛ اما این امر، گاه تدوین تاریخچه‌های غیرعلمی و غیرمستند را در پی داشته است. از دیگر سو یدک کشیدن عنوان باستانی، اسطوره‌پردازی و حماسه‌گرایی، باعث شده تا اهل زورخانه و باستانی‌کاران، همواره به تاریخ‌های روایی و شخصیت‌های غیرواقعی بپردازند، هم‌چنان‌که منحصر کردن این ورزش به دوران اسلامی و بخش‌های خاصی از ایران و عدم توجه به بنیان‌های کهن و مشترک فرهنگی و ایرانی آن، آگاهانه یا ناآگاهانه، سردرگمی‌های تحقیقی دوچندانی را به دنبال داشته است ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!