شناسنامه محصول
شیر ایرانی (از ایران چه می‌دانم؟ - 100)

شیر ایرانی (از ایران چه می‌دانم؟ - 100)

نویسنده: سام خسروی‌فرد 
ناشر: دفتر پژوهشهای فرهنگی
سال نشر: 1389 (چاپ 1)
قیمت: 15000 تومان
تعداد صفحات: 114 صفحه
شابك: 978-964-379-200-8
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 2 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'شیر ایرانی (از ایران چه می‌دانم؟ - 100)':

مجموعه "از ایران چه می‌دانم؟"، با رویکردی دایره‌المعارف‌گونه تلاش می‌کند تا در هرمجلد خود اطلاعاتی جامع درباره یک موضوع مرتبط با "ایران" در اختیار خواننده خود قرار دهد.
در فصل‌های مختلف این کتاب درباره این موضوع‌ها می‌خوانیم: "شیر در فرهنگ و هنر ایرانیان"، "پیشینه‌شناسی شیر ایرانی"، "ویژگی‌های زیستی و رفتاری"، "پراکندگی و زیستگاه شیر ایرانی"، "انقراض شیر در ایران و بازگرداندن آن".
فصل اول کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
"از آن‌جا که شیر در تاریخ فرهنگ و تمدن ایران‌زمین به گونه‌ای نمادین حضور داشته است، امروزه می‌توان برپایه آگاهی‌های به دست آمده از پژوهش‌های باستان‌شناختی، تاریخی، ادبی، هنری، مذهبی، طبیعی و ... ردپای شیر را در انواع هنرهای ایرانی مشاهده کرد. گویی شیر در طبیعت ایران‌زمین همواره حضور داشته که هنرمندان از آن برای زیبایی آثار خود بهره برده‌اند. سفالینه‌ها، نگاره‌های سنگی، نقاشی‌ها، فرش، گلیم و دست‌باف‌ها، فلزکاری‌های مفرغین، برنزین، مسین، سیمین و زرین، سروده‌های پارسی‌سرایان، آواهای موسیقایی حماسی و در انواع آثار و هنرها می‌توان تصویر و حضور شیر ایرانی را مشاهده کرد. در این‌جا تاملی هرچند به اجمال بر پیوند شیر با فرهنگ و هنر ایرانیان سرآغاز این نوشتار خواهد بود ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!