بخريد و بخوانيد ...
تاریخ ایران در یک نگاه (از ایران چه می‌دانم؟ - 25)

تاریخ ایران در یک نگاه (از ایران چه می‌دانم؟ - 25)

نویسنده: ناصر تکمیل همایون (Nasser Takmil Homayoun)
ناشر: دفتر پژوهشهای فرهنگی
سال نشر: 1390 (چاپ 5)
قیمت: 15000 تومان
تعداد صفحات: 119 صفحه
شابك: 964-5799-53-8
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 1 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'تاریخ ایران در یک نگاه (از ایران چه می‌دانم؟ - 25)':

مجموعه "از ایران چه می‌دانم؟"، با رویکردی دایره‌المعارف‌گونه تلاش می‌کند تا در هرمجلد خود اطلاعاتی جامع درباره یک موضوع مرتبط با "ایران" در اختیار خواننده خود قرار دهد.
در فصل‌های مختلف این کتاب درباره این موضوع‌ها می‌خوانیم: "ایران زمین در دوره پیش از تاریخ"، "ایران در عهد باستان"، "ایران عصر اسلامی"، "تاریخ میانه ایران"، "تاریخ جدید ایران"، "تاریخ معاصر ایران"، "تاریخ کنونی ایران".
فصل اول کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
"با رویش گیاهان و درختان در محدوده‌ای که بعدها "ایران‌زمین" نامیده شد، "حیات" و زندگی جانوران از دوران سوم زمین‌شناسی آغاز گردید. در دوران چهام، جانورانی انسان‌نما پیدا شدند و نخستین نشانه‌های زندگی انسان کنونی - اگر متعلق به دوران چهارم یخ‌بندان، شناخته شود - از 75000 سال قبل از میلاد (دوره کهن‌سنگی یا حجر قدیم) آغاز شده و با عبور از عهد انتقالی 10000 سال قبل از میلاد (میانه سنگی یا حجر وسطی) و دوره تازه‌تر 5000 سال قبل از میلاد، (نوسنگی یا عصر باران یا حجر جدید) به عصر فلزات رسیده و با گذر از دوره مس (5000 ق.م.) و مفرغ (4500 ق.م.) و آهن (1450 ق.م.) اندک اندک به مرز عصر تاریخی نزدیک شده است.
در روند این دوران طولانی، انسان‌های ساکن در این سرزمین گسترده، زندگی خود را با خوردن میوه و ریشه درخت و گوشت خام و برخی از حشرات آغاز کرده و پس از شناخت رمز شکار حیوانات و آتش، به پختن غذا پرداخته به مرور، به تولید انواع خوراک و پوشاک و سکونتگاه‌های نخستین دست یافته‌اند ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!