شناسنامه محصول
آموزش و پرورش در ایران (از ایران چه می‌دانم؟ - 70)

آموزش و پرورش در ایران (از ایران چه می‌دانم؟ - 70)

نویسنده: ناصر تکمیل همایون (Nasser_Takmil_Homayoun)
ناشر: دفتر پژوهشهای فرهنگی
سال نشر: 1385 (چاپ 1)
قیمت: 15000 تومان
تعداد صفحات: 118 صفحه
شابك: 964-379-092-4
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 2 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'آموزش و پرورش در ایران (از ایران چه می‌دانم؟ - 70)':

مجموعه "از ایران چه می‌دانم؟"، با رویکردی دایره‌المعارف‌گونه تلاش می‌کند تا در هرمجلد خود اطلاعاتی جامع درباره یک موضوع مرتبط با "ایران" در اختیار خواننده خود قرار دهد.
در فصل‌های مختلف این کتاب درباره این موضوع‌ها می‌خوانیم: "ریشه‌های کهن آموزش و پرورش در سرزمین‌های ایران پیشین"، "نهادهای آموزشی در عصر باستان"، "نظام مکتبخانه"، "مدرسه، نهاد عالی آموزشی"، "تداوم حیات فرهنگی در آستانه تحولات جدید"، "نهادهای آموزشی در عصر مشروطیت"، "آموزش و پرورش در دوره پهلوی اول"، "آموزش و پرورش ایران از جنگ جهانی دوم تا انقلاب اسلامی".
فصل اول کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
"آموزش و پرورش به شیوه‌های کهن، غیرعمدی یا عمدی و رسمی، پیش از ورود آریاییان به سرزمینی که بعدها نام "ایران" گرفت، وجود داشته است. طبیعت و جغرافیای خاص این منطقه و برخوردهای متفاوت کانون‌های قدرت در درون و برون مرزهای حکومتی و نیمه‌حکومتی، دگرگونی در آرمان‌ها، آداب، رسوم و فرهنگ جامعه و نیز تماس‌ها و ادغام‌های درونی ساکنان ایران‌زمین، موجود نظام و در نتیجه نهادهایی گوناگون در این امر اجتماعی و فرهنگی شده است و ایرانی زادگان، در روند تاریخی و دوران‌های حیات خود، میراث‌های جامعه ساخته گذشته را در همه زمینه‌های مادی و غیرمادی دریافت کرده و پس از فراگیری و دگرگون ساختن آنها، در مسیر کمال به نسل‌های بعد از خود انتقال داده‌اند ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!