بخريد و بخوانيد ...
مونیخ به افق تهران: سفرنامه‌ی آلمان
اطلاعات كتاب در سایت آمازون

مونیخ به افق تهران: سفرنامه‌ی آلمان

نویسنده: مهدی حجوانی 
ناشر: افق
سال نشر: 1398 (چاپ 1)
قیمت: 31000 تومان
تعداد صفحات: 237 صفحه
شابك: 978-600-353-457-5
تعداد كسانی كه تاكنون كتاب را دریافت كرده‌اند: 1 نفر
امتیاز كتاب: امتيازي كه كتاب از كاربران جيره‌كتاب گرفته  (تاكنون امتیازی به این كتاب داده نشده)

امتیاز شما به این كتاب: شما هنوز به این كتاب امتیاز نداده‌اید

درباره كتاب 'مونیخ به افق تهران: سفرنامه‌ی آلمان':

کتاب حاوی خاطرات نویسنده و بازگوی حس‌ها، تجربه‌ها و برداشت‌های او از دو بار سفر به آلمان در سال‌های 2005 و 2008 میلادی است.
فصل اول کتاب با این جملات آغاز می‌شود:
"بعضی از دوستان و عزیزانم در ایران بدشان نمی‌آید بدانند که من در چه حال و روزی هستم و چه حرف‌هایی درباره‌ی آلمان و شهر زیبای مونیج و باقی قضایا دارم. من خیلی حوصله‌ی سفرنامه‌نویسی ندارم اما فکر کردم شاید بد نباشد به جای تکرار توصیف‌ها و تعریف‌ها برای این عزیز و آن عزیز، خودم را راحت کنم و حرف‌هایم را به کمک لپ‌تاپی که قرض کرده و به اینجا آورده‌ام، تایپ کنم.
ماجرا به اینجا برمی‌گردد که بزرگ‌ترین کتابخانه‌ی بین‌المللی ویژه‌ی کودکان و نوجوانان در دنیا کتابخانه‌ی شهر مونیخ آلمان است. این کتابخانه‌ی بزرگ چیزی بیشتر از یک کتابخانه است و در واقع مرکزی برای فعالیت‌های فرهنگی به حساب می‌آید؛ مثلا یکی از کارهایش این است که هر سال با کمک وزارت امور خارجه‌ی آلمان به محققان و پژوهشگرانی که دست در کار کتاب و ادبیات کودک دارند بورس اعطا می‌کند. تقریبا هر سال به یکی از دست‌اندرکاران ایران بورس داده‌اند. من هم برای کامل‌تر شدن تحقیقاتی که برای ارائه‌ی تز دکترای خودم در موضوع "زیباشناسی ادبیات کودک" در دانشگاه تربیت مدرس تهران دارم فرم تقاضانامه را پر کردم و طرحم را فرستادم و موافقت شد و بعد هم بار سفر و پرواز و حالا مونیخ ..."

تاكنون كسی درباره این كتاب نظری ثبت نكرده است!